Drīzumā Rīgas dome varētu nākt klajā ar iniciatīvu pārskatīt jau izstrādāto Ziemeļu tuneļa skiču projektu, jo tuneļa būvniecības izmaksas varētu samazināt vismaz par 100 miljoniem eiro, - tā, atsaucoties uz neoficiāliem informācijas avotiem, šodien vēsta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze" (NRA).
Atbilstoši pašreizējā Ziemeļu tuneļa projekta realizācijas iecerei, to paredzēts uzcelt trīs gadu laikā, un tunelis varētu izmaksāt vairāk nekā 209,8 miljonus eiro. Rīgas domes vestibilā pašlaik skatāms izstrādātais Nīderlandes kompānijas "Tunnel Engineering Consultants" (TEC) tuneļa skiču projekta galīgais variants.

Tomēr domes aizkulisēs esot parādījies jauns tuneļa būvniecības variants, raksta NRA. Iespējams, ka Rīgā varētu būvēt metāla konstrukcijas tuneli, kāds ir Rostokā vai arī Čikāgā. Ja tuneļa konstrukcijas kopā liktu Rostokā, vāciešiem pretendējot uz Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem jaunu darbavietu izveidē, bet pēc tam nosūtītu uz Latviju, tuneļa būves izmaksas samazinātos vismaz par 100 miljoniem eiro, NRA esot apliecinājušas labi informētas personas.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss laikrakstam apstiprinājis, ka domes rīcībā "parādās interesanti citādi varianti, kas ir lētāki". Viņš pieļāva, ka jau augustā varētu parādīties negaidītas ziņas sakarā ar Ziemeļu tuneli. Lai gan pašlaik tuneļa būves izmaksas tiek lēstas 209 miljonu eiro apmērā, Kreituss prognozēja, ka pēc TEC izstrādātā projekta tās jau tuvākajā laikā varētu sasniegt arī 350 miljonus eiro.

Ziemeļu tunelis, kas savienos Kurzemes prospektu un Skanstes ielu, būs 1,3 kilometrus garš. Savukārt kopā ar pievedceļiem visas trases kopgarums būs 7,2 kilometri. Tuneli plānots būvēt, izmantojot iegremdēšanas metodi, tas sastāvēs no pieciem atsevišķiem elementiem, kuri pirms iegremdēšanas tiks izgatavoti turpat Daugavas krastā. Tuneļa izbūves darbus plānots pabeigt 2006.gada vidū.

TEC projekts paredz, ka tunelis atradīsies 11,6 metru dziļumā un abos virzienos būs sadalīts trīs braucamās joslās. Tuneļa un tā pievedceļu kopējais garums būs 7,69 kilometri, bet paša tuneļa garums - 1,29 kilometri. Paredzams, ka tuneļa pievedceļš Daugavas kreisajā krastā sāksies Kurzemes prospektā, tālāk šķērsos Kleistu un Buļļu ielas, mežu masīvu un Bolderājas-Daugavgrīvas dzelzceļu, krustosies ar Dzirciema ielu, kā arī šķērsos Daugavgrīvas ielu un Spilves pļavas. Daugavas labajā krastā pievedceļš šķērsos Rīgas ostas teritoriju, pievienosies Ilzenes ielai un Ganību dambim un tālāk ies pa Bukultu ielu līdz Duntes un Laktas ielas krustojumam.

Kreituss NRA paudis neapmierinātību ar TEC izstrādāto risinājumu uzbrauktuvei uz Duntes ielas un šīs ielas rotācijas apļa izveidi, plānoto nobrauktuvi uz Ganību dambi, neatrisināto savienojumu ar automaģistrāli "VIA Baltica" utt. "Ja Daugavas kreisajā krastā satiksmes organizācijas projekts vēl ir daudzmaz pieņemams, tad par labo krastu to nevarētu teikt," sacījis Kreituss. Par šo projektu pašvaldība samaksājusi 240 000 latu.

Rīgas dome otrdien nolēma uzsākt detālplānojuma projekta izstrādi Ziemeļu šķērsojuma pievedceļiem un tiem piegulošajai teritorijai. Kreituss pieļāva, ka būs jāatgriežas pie tuneļa projekta ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, jo trīs joslas galvaspilsētai tuvākajā nākotnē nebūs vajadzīgas. Šādu viedokli pauduši gan pašmāju, gan no Eiropas valstīm pieaicinātie speciālisti, izņemot TEC pārstāvjus, raksta NRA.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!