Foto: DELFI Aculiecinieks

Ja turpmāk fotoradarus uz Latvijas ceļiem apsaimniekos valsts nevis privātuzņēmums, to izvietošanas kritērijus noteiks ekspertu darba grupa un to mērķis būs garantēt satiksmes drošību, nevis iekasēt vairāk naudassodu, intervijā LNT raidījumam ”900 sekundes” atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Viņš atklāja, ka pašlaik notiek sarunas par radaru atpirkšanu no Vācijas ražotāja ”Vitronic”, kurš jau izteicis piedāvājumu, par kādu summu būtu gatavs radarus pārdot, un tie neesot nekādi desmit miljoni, kas esot ”no kosmosa parauts skaitlis”. Ministrs atzina, ka nevar atklāt komersanta izteikto piedāvājumu, atzīstot vien, ka cena ir mērojama miljonos, bet tie neesot ne desmit ne pieci miljoni latu.

Ministrs arī norādīja, ka tā ir tikai pašu radaru cena, tāpēc ministrija vēl skaidro, kas vēl valstij būtu jāpērk, jo, piemēram, ir skaidrs, ka ātruma pārkāpēju ķērāji nedarbosies bez programmatūras.

Tāpat pastāv iespēja radarus neatpirkt. Par jaunā līguma slēgšanu vai neslēgšanu jāizšķiras līdz 25.novembrim. līdz tam laikam valsts cer vienoties ar līdzšinējo fotoradaru ieviesēju ”V-Traffic”, lai nodrošinātu radaru darbību uz ceļiem, kamēr netiks panākts jauns risinājums. Kozlovskis atzina, ka, nevienojoties ar Vācijas ražotāju par radaru atpirkšanu, būtu jārīko jauns konkurss un tas prasītu ilgāku laiku, un situācija uz ceļiem atkal pasliktinātos.

Jau ziņots, ka kopš piektdienas fotoradaru darbība uz ceļiem pārtraukta, bet plānots, ka šonedēļ tie turpinās darbu uz pagaidu vienošanās pamata.

Iekšlietu ministrija divu mēnešu laikā vērtēs vienu no Vācijas fotoradaru ražotāja "Vitronic" priekšlikumiem atpirkt 57 mērierīces, kas jau šobrīd tiek izmantotas ātruma pārsniedzēju ķeršanai.

29.septembrī līgums ar esošo fotoradaru ieviesēju "V-Traffic" tikA lauzts, tomēr ministrija mēģinās runāt ar uzņēmumu par iespēju slēgt pagaidu līgumu divu mēnešu pārejas periodam, kamēr tiks izvērtēta iespēja atpirkt radarus.

Valdība augusta beigās nolēma lauzt līgumu ar fotoradaru piegādātāju un ieviesēju "Vitronic Baltica un partneri". Līgumu nolemts lauzt, jo radaru ieviesējs nav pildījis līguma nosacījumus. Atbilstoši līgumam "Vitronic Baltica un partneri" kopumā jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari. Patlaban uz Latvijas ceļiem pavisam kopā darbojas 61 fotoradars - 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie fotoradari.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!