Foto: DELFI
"Godātie Rīgas domes kungi un Jums pakļautie kungi no uzņēmuma "Rīgas namu pārvaldnieks"! Sadzīves atkritumu utilizācijas tendences mūsdienās daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem izpaužas ārkārtīgi interesantā veidā – pēkšņā un stūrgalvīgā tarifu pieaugumā," raksta Vladimirs.

"Spriediet paši: ilgāku laika periodu cena par atkritumu izvešanu bija nemainīga. Man nav priekšstata, kas notika 2013. gada martā, bet no šā brīža atkritumu izvešana mūsu mājā (Rīga, Dzirciema iela 47) kļuva dārgāka, saņemot katru nākamo rēķinu. Pieauguma temps ir iespaidīgs – 172% piecu mēnešu laikā, pieaugums par 2,7 reizēm. Padomājiet: atkritumu izvešana augustā veidoja 24% no kopējā rēķina par dzīvokli, ceturto daļu no visas summas!

Varbūt par šo naudu mēs saņēmām kādu jaunu pakalpojumu? Atsevišķus atkritumu konteinerus, lai varētu šķirot atkritumus? Biežāku atkritumu izvešanu? Nekā tamlīdzīga! Šovasar es pat piefiksēju dažas reizes, kad atkritumi netika izvesti pat vairāk nekā divas dienas un apkārt pārpildītajiem konteineriem izveidojās maisiņu kaudzes. Tā nekad līdz šim nebija bijis, ka pagalms būtu aizkrauts ar smirdīgiem sadzīves pārpalikumiem.

Firma, kas izved atkritumus, sāka paaugstināt cenas par saviem pakalpojumiem. Bet mums taču it kā ir iespēja brīvi izvēlēties pakalpojuma sniedzēju. Mājas pārvaldniekam SIA "Rīgas namu apsaimniekotāja" personā ir pienākums ievērot savu klientu - iedzīvotāju - intereses, nevis samiernieciski ierakstīt palielināto tarifu rēķinā.
Ļoti gribētos saņemt atbildīgo personu komentārus."

Portāls "Delfi" ir saņēmis Rīgas domes komentāru: "Kādreiz maksu par atkritumu apsaimniekošanu aprēķināja, piemērojot normu 1,6 m3 uz vienu dzīvoklī dzīvojošo personu, taču šis normatīvais akts zaudēja spēku.  Atkritumu apsaimniekošanas likuma 16. panta pirmās daļas 2. punkts nosaka, ka sadzīves atkritumu sākotnējais radītājs sedz visas izmaksas, kas saistītas ar viņa radīto sadzīves atkritumu, arī sadzīvē radušos bīstamo atkritumu, apsaimniekošanu. Atkritumu radītāji ir "Rīgas namu pārvaldnieka" (RNP) klienti, līdz ar to atbilstoši Atkritumu apsaimniekošanas likumam viņiem jāsedz visi izdevumi, kas saistīti ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanu.

"Rīgas namu pārvaldnieks" savulaik informēja iedzīvotājus par šīm izmaiņām. Ar 2013. gada 1. aprīli katrai mājai tika uzstādīts noteikts konteineru skaits, kuri tiek iztukšoti atbilstoši sadzīves atkritumu apsaimniekotāja un RNP saskaņotajam grafikam. Maksa par sadzīves atkritumu viena kubikmetra izvešanu/apsaimniekošanu ir Ls 5,88 bez pievienotās vērtības nodokļa. Mēneša beigās maksu par faktiski izvesto sadzīves atkritumu apjomu sadala starp attiecīgās dzīvojamās mājas dzīvokļos dzīvojošām personām.

Par katrai mājai izvietoto konteineru skaitu, tilpumu un atkritumu savākšanas biežumu informāciju var iegūt pie namu pārziņa. RNP arī  informē, ka pie mājas izvietoto atkritumu konteineru skaitu, tilpumu, izvešanas biežumu var noteikt dzīvokļu īpašnieku kopība, par to pieņemot lēmumu.

Līdz 2013. gada aprīlim no klientiem maksa par atkritumu apsaimniekošanu tika iekasēta par mēnesi, kurā tika izsniegts rēķins. Ar 2013. gada 1. aprīli samaksa par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, tai skaitā izvešanu, jāveic par iepriekšējo mēnesi."

Kļūstiet par DELFI Aculiecinieku! Sūtiet foto, video reportāžas vai savu viedokli par sabiedrībā aktuāliem notikumiem uzaculiecinieks@delfi.lv vai reģistrējieties un kļūstiet par DELFI Aculiecinieka autoru! Reģistrētie autori par publikācijām saņem DELFI dālderus, kurus iespējams apmainīt pret vērtīgām balvām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!