Foto: LETA

Jelgavas piena rūpnīcas attīstītājs, uzņēmums "Latvijas piens", kas apvieno vairāk nekā 600 Latvijas piensaimnieku, pērn dubultojis savu tirgus daļu Latvijā un audzējis eksportu, turklāt šī gada laikā plāno to dubultot, vēsta laikraksts "Zemgales Ziņas".

2013. gada neauditētais apgrozījums uzņēmumam ir 37 miljoni eiro jeb par 43% vairāk nekā 2012. gadā, peļņa pirms nodokļu nomaksas ir 1,6 miljoni eiro, savukārt provizoriskā neto peļņa - 455,8 tūkstoši eiro.

"Uzņēmums ir ieņēmis stabilas pozīcijas Latvijas tirgū un strauji paplašina eksporta tirgu - gan teritoriāli, gan produkcijas apjoma ziņā. Tāds sākotnēji bija mūsu stratēģiskais mērķis, un veiksmīgi soli pa solim to realizējam. Aizvadītais gads ir bijis intensīvs, taču devis mums arī pārliecību par savu varēšanu un produktu konkurētspēju ne tikai vietējā, bet arī ārvalstu tirgos," saka "Latvijas piens" valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis.

Viņš uzsver, ka šogad plānots strādāt pie jaunu produktu attīstīšanas, jo tirgus situācija ir labvēlīga jaunu sieru veidu izstrādei un ieviešanai. "Eksporta apjomus plānojam šī gada laikā dubultot," mērķus atklāj Freimanis.

Patlaban Latvijas piens ražo gan sieru, gan arī industriālos produktus - vājpiena koncentrātu un krējumu, kas galvenokārt paredzēti eksporta tirgum. Eksports veido 90% no Latvijas piens saražotā. Lielākie eksporta tirgi ir Lietuva, Igaunija, Ukraina, Vācija, Slovākija, Čehija, Polija un Lielbritānija.

Pērn Latvijas piens ražotais siers ieguvis prestižas godalgas starptautiskos siera konkursos.

"Latvijas piens" darbību sāka 2012. gada jūnija beigās. Tā dibinātāji ir piensaimnieku kooperatīvi "Trikāta KS", "Dzēse" un "Piena partneri KS", kas apvieno 600 zemnieku saimniecības visā Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!