Latvijas telekanālos vērojams reklāmklips, ar kura palīdzību kinematogrāfisti vēlas pievērst sabiedrības uzmanību Latvijas kino nozarei.
Kinematogrāfistu savienības priekšsēdētāja Ieva Romanova pastāstīja, ka reklāmklips radīts, lai pievērstu sabiedrības uzmanību situācijai, kādā patlaban atrodas Latvijas kino nozare, lai aktivizētu sabiedrības domu.

Romanova uzskata, ka nacionālais kino ir nozīmīgs Latvijas kultūrai, mākslas filmas ir mūsu laika un valsts liecība. Kino ir viens no valsts stiprināšanas līdzekļiem, viena no visiedarbīgākajām mākslas nozarēm, tas ir arī informācijas bagāts līdzeklis valsts popularizēšanai ārvalstīs, norādīja Kinematogrāfistu savienības priekšsēdētāja.

30 sekunžu garajā reklāmklipā, kas tapis "Radošajā laboratorijā", redzami vairāku Latvijas filmu fragmenti, izmantotas tādas filmas kā "Pie bagātās kundzes", "Ceplis", "Puika", "Pa ceļam aizejot".

Klips uzņemts par Kultūrkapitāla un Latvijas Nacionālā kinematogrāfijas centra (LNKC) piešķirtajiem līdzekļiem kampaņai Latvijas kino nozares prestiža celšanai. Telekompānija LNT to demonstrē, neprasot samaksu, savukārt Latvijas Televīzija klipa demonstrēšanai sniegusi 75% atlaidi.

Kā ziņots, šogad kinematogrāfisti izstrādājuši kino nozares finansēšanas koncepciju. Saskaņā ar Latvijas Kinematogrāfistu savienības un Latvijas Kinoproducentu asociācijas izstrādāto koncepciju par pakāpenisku Latvijas valsts finansējuma palielināšanu filmu nozarei, kas nodrošinātu kino pastāvēšanu un attīstību, nākamgad būtu nepieciešami aptuveni 2 miljoni latu, taču Latvijas kinoindustrija nākamajā gadā var cerēt saņemt līdzīgu finansējumu kā pēdējos gados - aptuveni 630 000 latu.

Ar šo naudu pietiek tikai lielākās daļas ražošanā esošo filmu pabeigšanai un vienas bērnu filmas sākšanai, bet ar to nepietiek, lai turpinātu pārējos projektus un sāktu jaunus, un tas nozīmē nacionālā kino procesa apstāšanos.

Ar pašreizējo finansējumu nevar izmantot priekšrocības, ko sniedz Latvijas dalība Eiropas Padomes kopprodukciju fondā "Eurimages" un Eiropas Savienības programmā "Media Plus", jo lai varētu veidot kopražojuma projektus un piesaistīt ārvalstu partnerus, būtiski ir saņemt kaut nelielu finansējumu Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!