Koalīcijas partneri ir panākuši vienošanos par jaunā pedagogu atalgojuma modeļa ieviešanu un valdība otrdien to plāno atbalstīt, žurnālistiem pirmdien sacīja ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Jaunā pedagogu atalgojuma modeļa ieviešanai valdībai bija nepieciešams atrast papildus 4,5 miljonus eiro kultūrizglītības pedagogu atalgojuma paaugstināšanai un 4,8 miljoni eiro internātskolu uzturēšanai.

Daļu no nepieciešamās summas jaunā pedagogu modeļa ieviešanai IZM plānoja iegūt novirzot pašvaldībām internātskolu uzturēšanas izdevumus.

Kučinskis iepriekš pēc tikšanās ar Izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski ("Vienotība") un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāju Ingu Vanagu norādīja, ka valsts finansēto internātskolu uzturēšanas izdevumus šobrīd nav iespējams no 1.septembra atdot pašvaldībām.

Noteikumi paredz, ka pedagoga vienai mēneša darba algas likmei atbilst 30 darba stundas nedēļā, iekļaujot pedagoga slodzē mācību stundu vadīšanu, kā arī sagatavošanu, rakstu darbu labošanu, konsultācijas un individuālo darbu ar izglītojamajiem. Turklāt tajās iekļauta arī klases audzināšana, metodiskais darbs izglītības iestādē, projektu vadība un citas aktivitātes, kas saistītas ar izglītības iestādes attīstību. Profesionālās izglītības iestādēs pedagoga darba slodzē iekļauta arī izglītojamo prakšu, patstāvīgā darba un eksāmenu vadīšana.

IZM jauno pedagogu atalgojuma modeli prezentēja 25.aprīlī, pēc kura tas tika apspriests ar sadarbības partneriem - LIZDA, Latvijas Izglītības vadītāju asociāciju (LIVA), Latvijas Pašvaldību savienību (LPS) un citiem iesaistītājiem.

Galvenie iebildumi sabiedrotajiem bijuši pret koeficientiem, kas nosaka skolēnu skaitu uz vienu pedagogu, Pierīgas pedagogu atalgojuma iespējamā samazināšanās, kā arī pirmsskolas, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības un augstskolas pedagogu atalgojuma paaugstināšana paralēli vispārizglītojošajās skolās strādājošiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!