Foto: Publicitātes foto

Sestdien, 23. septembrī, Siguldā atklāts tilts pār Gauju, kura rekonstrukcijas izmaksas sasniedza 778 tūkstošus eiro, portālu "Delfi' informē VAS "Latvijas Valsts ceļi".

Pirmo reizi abus Gaujas krastus tilts savienoja 1937. gadā. Interesanti, ka pirms 80 gadiem dienas gaismu ieraudzīja vēl viens unikāls tilts – Sanfrancisko "Zelta vārti".

Otrā pasaules kara laikā, 1941. gada vasarā, Gaujas tiltu uzspridzināja, bet vēlāk tas atkal tapa atjaunots. Pēdējo reizi tiltu remontēja 1998. gadā.

"Tilts pār Gauju Siguldā ir unikāls pēc savas konstrukcijas. Latvijā otra tāda nav. Protams, tas bija liels izaicinājums gan projektētājiem, gan būvniekiem," atklājot tiltu pauda "Latvijas Valsts ceļu" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. "Šo būvdarbu laikā ir novērstas arī kara laika sekas – no upes ir izceltas paša pirmā, 1937. gadā uzceltā tilta konstrukcijas, kuras tur bija nonākušas pēc tilta spridzināšanas Otrā pasaules kara laikā."

Lange pauda, ka tagad tilts ir ērtāks arī gājējiem, kuriem izbūvētas ietves un pārejas.

"Šo tiltu droši varam saukt par galveno Latvijas "zelta rudens" tūrisma objektu. Tas savieno trīs vēsturiskas un skaistas vietas – Siguldu, Turaidu un Krimuldu. Tas varētu būt arī viens no visvairāk fotografētajiem tiltiem Latvijā. Esmu gandarīts, ka šā gada pirmajās atvasaras dienā, atklājot "zelta lapu" sezonu Siguldā un Turaidā, mēs atveram satiksmi uz atjaunotā tilta pāri Gaujai", sacīja Lange.

Tilta atklāšana notikusi laikus. Vēstīts, ka šis "zelta rudens" Latvijā solās būt nepieredzēti krāšņs un, protams, radīs interesentu pieplūdumu arī Siguldā.

Vēstīts, ka pērn jūlijā uzsāka tilta rekonstrukciju. Būvdarbi apgrūtināja satiksmi, jo tā uz tilta notika pa vienu joslu. Tiltam izbūvēja jaunu hidroizolāciju un ieklāja jaunu asfalta segumu. Iepriekš vienu metru platās gājēju ietves paplašinātas līdz 2,5 metriem, bet tilta galos izbūvētas gājēju pārejas.

Rekonstrukciju pēc "Latvijas Valsts ceļu" pasūtījuma par 778 635 eiro veica SIA "Rīgas tilti".

Tilts pār Gauju atrodas uz reģionālās nozīmes ceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) 11. kilometra. Tilts balstās uz trīs vairāk nekā 35 metrus platiem lokiem, padarot to par vienīgo šāda risinājuma monolītā dzelzsbetona konstrukciju Latvijā. Tilta kopējais garums ir 153 metri, bet augstums virs upes pārsniedz 16 metrus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!