Foto: F64
Sākot Mežaparka Lielās estrādes vērienīgās būvniecības otro kārtu, estrādes vietā palikusi tikai būvgružu kaudze. Iecerēts, ka vecās estrādes vietā tiks būvēta daudz ietilpīgāka un mūsdienīgāka būve.

Jau ziņots, ka kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm Lielās estrādes pamatos paredzēts iebetonēt nākamā gada sākumā, iepriekš preses konferencē sacīja pilnsabiedrības "LNK, RERE" projekta direktors Valdis Koks.

Rīgas dome 29. augustā nobalsoja par 41 miljona eiro aizņēmuma ņemšanu no Valsts kases, lai īstenotu Mežaparka Lielās estrādes nākamos pārbūves posmus. B1 posma būvniecība paredz atjaunot skatuves korpusu un kora tribīni. Patlaban tribīnē ietilpst 7510 koristi un tās atvērums ir 85 metri. Būvniecības laikā to plānots paplašināt līdz 100 metriem un 2020. gadā tur varētu ietilpt 12 874 koristi.

Otrās kārtas B2 posms paredz pašas estrādes atjaunošanu, kā arī estrādē izbūvēt vairākas telpas. 1. stāvā plānots izveidot ekspozīcijas zāli, biroja telpas, kā arī koristu mākslas telpu, bet no 2.stāva līdz 4.stāvam - biroja telpas. Otrajā kārtā paredzēta arī estrādes membrānas izbūve, kas gan būs pabeigta tikai otrā posma otrajā daļā - 2023. gadā.

Kopumā estrādē paredzēts izvietot aptuveni 300 akustiskos vairogus, no tiem lielākajam svars ir aptuveni tonna un izmērs 3,5 reiz 4,5 metri. Kā skaidroja Burovs, visi akustiskie risinājumi ir pārbaudīti vairākos modeļos un veidos un akustiskās pārbaudes ir veiktas gan Latvijā, gan Vācijā.

Tāpat ziņots, ka Mežaparka Lielās estrādes otrās kārtas pirmā posma būvdarbus par 40,123 miljoniem eiro veiks pilnsabiedrība "LNK, RERE". Savu piedāvājumu iepirkumā iesniedza arī SIA "Arčers", kas bijis par aptuveni 800 000 dārgāks nekā "LNK, RERE."

Arī pirmo estrādes atjaunošanas posmu veica PS "LNK, RERE" un tas izmaksāja 26,74 miljonus eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Pirmajā posmā tika atjaunota estrādes skatītāju zona, kopumā sēdvietu skaitu palielinot līdz 30 516 sēdvietām, izbūvējot tirdzniecības zonu zem sēdvietām un labiekārtojot skatītāju zonai piegulošo teritoriju.

Estrādes atjaunošanas projekta autori ir arhitekti Juris Poga un Austris Mailītis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!