Foto: LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" desmit gadu laikā samaksāto 20 miljonu eiro pazušana, par ko vēstīja žurnāls "Ir", nav iespējama, portālu "Delfi" informēja SIA "Rīgas karte" pārstāvis Jānis Basevičs.

"Rīgas karte" kritizē žurnāla "Ir" vēstīto par neatbilstībām uzņēmuma apgrozījuma datos un "Rīgas satiksmes" ik gadu samaksātajām naudas summām. Žurnāls rakstīja, ka šī nesakritība starp "Rīgas satiksme" samaksāto naudu un "Rīgas kartes" apgrozījumu laika posmā no 2009. līdz 2017.gadam ir 20 miljoni eiro.

"Rīgas karte" informēja, ka auditētais uzņēmuma gada pārskats ir pieejams "Lursoft" uzņēmumu datu bāzē un finanšu auditu ik gadu veic starptautiskā auditorkompānija "PricewaterhouseCoopers". Līdz ar to visa uzņēmuma finanšu informācija ir pārskatāma un nekādi slēpti maksājumi nav iespējami.

20 miljonu eiro starpību "Rīgas karte" skaidroja ar atšķirīgu grāmatvedības datu salīdzināšanu. Uzņēmums norādīja, ka neto apgrozījuma datos nav iekļauts bilances postenī rodamais finanšu līzings, kas savukārt ir iekļauts "Rīgas satiksmes" salīdzināmajos datos. ""Rīgas satiksmes" dati ir naudas plūsmas dati, bet "Rīgas kartes" dati – grāmatvedības uzskaites dati. Šāda datu salīdzināšana ir nekorekta un neatspoguļo patieso situāciju," skaidroja Basevičs.

"Izsakām neizpratni par šādu neprofesionālu datu interpretāciju un apmelojošu apgalvojumu izplatīšanos publiskajā vidē, kas ir prettiesiski un grauj uzņēmuma reputāciju," piebilda "Rīgas karte".

"Rīgas Satiksme" sniegtā informācija liecina – kopš 2008. gada uzņēmums samaksājis "Rīgas kartei" 216 miljonus eiro, ieskaitot PVN. Tas nav tikai par e-talonu sistēmas uzturēšanu. Šajā summā ietilpst arī autostāvvietu sistēmas un termināļi skolu ēdnīcās, kurās skolēni pīkstina savas "Rīdzinieka kartes", lai saņemtu bezmaksas pusdienas.

Par sistēmas uzturēšanu 2009. gadā maksāti 5,87 miljoni eiro bez PVN, 2014. gadā – 10,24 miljoni, bet 2018. gadā – 14,75 miljoni.

Pati "Rīgas satiksme" ir "Rīgas karte" līdzīpašniece ar 51% daļu. Otrs īpašnieks ir biržā kotētā ASV kompānija "Conduent". "Rīgas kartes" sniegto pakalpojumu atlīdzības aprēķins ir sarežģīts un ietver vairākas mainīgas komponentes, kā arī vairākas pakalpojumu grupas, kuras sedz pati "Rīgas satiksme".

Turklāt sadarbības līgums, kas noslēgts līdz 2020. gada beigām, paredz arī turpmāku izmaksu pieaugumu – žurnālam zināmi šādi auditoru "Ernst&Young" secinājumi. Auditori iesaka "Rīgas satiksmei" izvērtēt maksājumu būtību un saņemto pakalpojumu nepieciešamību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!