Uzņēmējs Jevgēņijs Gombergs nācis klajā ar iniciatīvu uzbūvēt kara laikā saspridzināto Zemgales tiltu Rīgā, pirmdien raksta "Neatkarīgā Rīta Avīze".
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Andris Ameriks pastāstīja, ka tik tiešām domē ir saņemts ierosinājums atjaunot Zemgales tiltu par privāto investīciju līdzekļiem. Šādā gadījumā tas gan būtu maksas tilts un par tā šķērsošanu nāktos maksāt 15 līdz 20 santīmu. "Uzskatu, ka tā ir atbalstāma iniciatīva," norādīja Ameriks.

Tiesa, pašreizējā likumdošana Latvijā neparedz maksas tiltu vai autoceļu ieviešanu. Ameriks stāstīja, ka Eiropas Savienības (ES) valstīs šādi infrastruktūras objekti nav retums, taču šādā gadījumā nepieciešamas izmaiņas likumos.

Ja tādas būs, pilsēta varētu nopietni apsvērt ieceres realizācijas iespējamību, kā arī nodot to tehniskajai izpētei. "Pilsēta nevar pavilkt vairāk par diviem tiltiem," atzina domes amatpersona, domājot par Dienvidu tiltu un Ziemeļu tuneli.

Zemgales tilts varētu atrasties tajā vietā, kur pašlaik blakus Dzelzceļa tiltam atrodas kara laikā saspridzinātā tilta balsti. Tilts stieptos no Vienības gatves līdz 13. janvāra ielai. Zemgales tilts iekļauts jau no 1995. līdz 2005. gadam akceptētajā pilsētas attīstības plānā.

Pats Gombergs apliecinājis, ka viņam tiešām ir ideja atjaunot Zemgales tiltu. "Tā nemaz nav tik traka ideja - jau vairāki cilvēki pirms tam izteikuši šādu ierosmi, tagad atliek tikai tehniskais risinājums," teicis viņš. Ja ņem vērā, ka šādu objektu celtniecības izmaksas sasniedz 1000 latu par kvadrātmetru, tad Zemgales tilts varētu izmaksāt aptuveni 20 miljonus latu, kas, pēc uzņēmēja vārdiem, ir "pilnīgs nieks, salīdzinot ar pārējiem tiltiem". Vienam šādu projektu nepavilkt, taču Gombergam atbalstu solījuši vairāki uzņēmēji.

Viņaprāt, jaunā tilta celtniecības realizācijai varētu būt vairākas formas - uzņēmējsabiedrības akciju izdošana, kredīti un tamlīdzīgi. Arī pirms 130 gadiem Zemgales tilts esot bijis par maksu, zinājis stāstīt Gombergs.

Uzņēmējs Gombergs plašākai sabiedrībai kļuva pazīstams saistībā ar pieminekļu atjaunošanu. Tagad viņš runā par vērienīgākiem infrastruktūras objektiem. Piemēram, neesot nemaz tik nereāls projekts par tuneļa izbūvi zem 11. novembra krastmalas, teica J. Gombergs. Līdz ar to atbrīvotos 3 - 4 hektāri zemes, ko varētu atvēlēt uzņēmējdarbībai, un tūristi tuvinātos Daugavai. Tunelis varētu savienoties ar potenciālo Zemgales tiltu, nākotnes perspektīvas zīmēja J. Gombergs. Tiesa, tunelis izmaksātu 30 - 40 miljonus ASV dolāru, taču tik un tā šāds projekts ir apspriežams, domā uzņēmējs. Pašlaik viņš rēķina iespējamos Zemgales tilta pozitīvos aspektus, ko gatavojas tuvākajā laikā iesniegt pašvaldībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!