Foto: DELFI
Nepatīkamā situācijā aizvadītajās dienās nokļuvusi kāda sieviete, kas devās lidojumā ar "airBaltic" reisu no Rīgas uz Londonu. Pie iekāpšanas lidmašīnā sievietes bagāžu atkārtoti nosvēra, tostarp "Duty Free" veikalā iegādātās preces. Tā kā kopējais bagāžas svars tādējādi pārsniedza 600 gramus, viņai nācās piemaksāt 60 eiro. Tomēr sievieti īpaši aizskāra darbinieku rupjā un netaktiskā attieksme, vēsta portāls "rus.delfi.lv".

"Dārgais "airBaltic". Dārgais no vārda dārgs. Es jau sen dzirdu par jūsu attieksmi pret saviem klientiem un pasažieriem. Pašlaik runa ir par dienestu, kas strādā uz zemes, pie pasažieru iekāpšanas lidmašīnā. Personīgi ar šo problēmu saskāros reisā Rīga-Londona," stāsta Tatjana.

Pērkot biļeti, kā stāsta Tatjana, viņa samaksāja 14,99 eiro par vietas izvēles pakalpojumu, bet par papildu bagāžu – vēl 19,99 eiro. Pirms došanās uz lidostu, Tatjana nosvēra savas lietas un secināja, ka viņas čemodāns sver 10,800 kilogramus. Kopējais atļautais svars – 8+4 kilogrami.

"Jau atrodoties lidostā, nopirku "Duty Free" dāvanas un devos uz iekāpšanu lidmašīnā. Mani tāpat kā visus pasažierus palūdza nosvērt bagāžu, tostarp "Duty Free", kopējais svars bija 12 kilogrami un 600 grami," notikušo atminas Tatjana.

Tatjana teic, ka viņas lidošanas pieredzē "Duty Free" veikalos pirkto maisiņu viņai nācās svērt pirmo reizi. Kā pārsteigums arī nāca lidostas darbinieku "verdikts" – par 600 gramiem virs atļautā svara viņai lika maksāt 60 eiro. Turklāt pēc lūguma parādīt noteikumus Tatjanai rupjā veidā likts apmeklēt aviokompānijas mājaslapu.

"Lai atbrīvotos no liekā svara, nolēmu pārvilkt apavus. Lieta tāda, ka biju krosenēs, bet čemodānā atradās smagi zābaki. Ja es būtu samainījusi apavus, tad iekļautos 12 kilogramos. Šajā momentā pie manis pienāca darbiniece un rupjā formā paziņoja, ka varu nepūlēties, lai labāk atstāju mantas Latvijā, bet, ja kaut kas nepatīk, tad es pati arī tūlīt palikšot."

Tatjana nolēma nekonfliktēt un samaksāja prasītos 60 eiro par pārsniegto svaru. "Kopā ar mani stāvēja padzīvojušas sievietes, kuras ar asarām acīs atstāja savus "Duty Free" pirkumus Latvijā. Vēlos aviokompānijai pateikt, ka savā skrējienā pēc peļņas nevajadzētu aizmirst cilvēcību. Cilvēki bija krājuši naudu dāvanām, bet pēc tam tās izmeta vai arī jūs viņiem noplēsāt 60 eiro, bet tā ir puse pensijas. Jūsu kompānijai tas godu nedara," teic sieviete, piebilstot, ka urnu, kur izmest mantas, nebija, tāpēc rodas jautājums, kur nokļūst "atstātās" mantas.

Sievieti notikušajā visvairāk pārsteidza personāla attieksme pret pasažieriem. Viņa vērtē, ka drīzumā rupja attieksme un haoss kļūst par Rīgas lidostas vizītkarti: "Darbinieces, provocējot klientus konfliktēt, draud ar to, ka tūlīt pasažieris netiks ielaists lidmašīnā, bet jaunas biļetes nāksies pirkt par saviem līdzekļiem. Vēlos pievērst uzmanību tam, ka lidosta nav laukums, kur personīgi pašapliecināties, bet gan pasažieru, kuri samaksājuši par pakalpojumu, apkalpošanas vieta."

Rīkojas saskaņā ar noteikumiem

"airBaltic" mājaslapā sacīts, ka "Economy" klases pasažieriem ļauts līdzi salonā ņemt vienu bagāžas vienību, kuras izmērs nepārsniedz 55x40x23 cm, un vienu personīgo lietu, kuras izmērs nepārsniedz 30x40x10 cm. Kopējais bagāžas svars nedrīkst pārsniegt 8 kilogramus.

Tiek piedāvāts arī "Jaunums": piemaksāt tikai 11,99 eiro, lai uz borta varētu ņemt līdzi 12 kilogramus. Personīgās lietas var būt rokas soma, klēpjdators, "Tax-Free" veikalos pirkta prece, soma kamerai, lietussargs.

Uz "Delfi" jautājumu, no kura brīža tiek svērtas "Duty Free" veikalos pirktās preces, aviokompānijā neatbildēja.

Savukārt citi "Delfi" lasītāji norādīja, ka "Duty Free" veikalos pirktās preci, sevišķi tās, kas ir lielos maisiņos, tiek svērtas kopš gada sākuma.

Tāpat "airBaltic" neprecizēja, kā veidojas 60 eiro lielā summa, kas jāmaksā, ja atļautais svars tiek pārsniegts.

Uz "Delfi" jautājumu, vai patiesi pēdējā laikā bagāžu sver ikvienam pasažierim, kompānijā "airBaltic" sacīja sekojošo: "Aviācijas nozarē izmēru un svara ierobežojumu rokas bagāžai nosaka aviokompānija, rūpējoties par to, lai lidmašīnas salonā atrastos vieta katra pasažiera bagāžai. Lai sekotu līdzi, vai noteikumi tiek ievēroti, "airBaltic" saskaņā ar standarta procedūrām var pārbaudīt, vai rokas bagāža atbilst ierobežojumiem. Darbinieki, kuri pārbauda bagāžu, rīkojas saskaņā ar šiem noteikumiem."

Aviokompānijā arī norādīja, ka informācija par rokas bagāžu pieejama pasažieriem kā biļešu iegādes laikā, tā arī ierodoties lidostā. Rokas bagāžas svaru var pārbaudīt pie galdiem reģistrācijas zālēs.

Ja darbinieks konstatēs, ka rokas bagāža pārsniedz pieļautās normas, tad pasažierim piedāvās to reģistrēt un nodot par 60 eiro. No kā veidojas šī summa, aviokompānijā neprecizēja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!