Foto: LETA

Valdība otrdien, 14. decembrī, apstiprināja finansējuma pārdali 49 miljonu eiro apmērā dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektiem, kas būs pieejami gājēju drošības risinājumu ieviešanai pie dzelzceļa un vilcienu kustības ātruma palielināšanai, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) atzina, ka ne tikai Eiropā, bet arī Latvijā vilcieni ir viens no nozīmīgākajiem sabiedriskā pasažieru transporta veidiem, tāpēc, lai tas vēl stabilāk kļūtu par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu, būtiski ir vairāki aspekti – mūsdienīga un ikvienam draudzīga pasažieru infrastruktūra dzelzceļa stacijās un pieturas punktos, droša un kvalitatīva dzelzceļa infrastruktūra, ātra un pietiekami bieža vilcienu satiksme, kā arī ērts un moderns ritošais sastāvs.

Līdz ar finansējuma pārdali papildus VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) jau esošajiem projektiem "Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācija" un "Pasažieru infrastruktūras modernizācija" līdz 2023. gada beigām varēs īstenot arī divus jaunus projektus, modernizējot dzelzceļa infrastruktūru vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai un izveidojot nožogojumus un gājēju pārejas ierīkošana dzelzceļa infrastruktūras objektos.

Projekta "Nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošana dzelzceļa infrastruktūras objektos" laikā iecerēts atjaunot esošās un izveidot jaunas dzelzceļa sliežu pārejas, nožogot sliežu ceļu posmus un dzelzceļa staciju teritorijas, kā arī izveidot divlīmeņu šķērsojumus.

Savukārt projekta "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai" mērķis ir paaugstināt vilcienu kustības ātrumu posmos RīgaDaugavpils un Rīga – Jelgava līdz 140 kilometriem stundā, kopumā modernizējot dzelzceļa infrastruktūru aptuveni 150 kilometru garumā. Šobrīd ir uzsākta būvniecības iepirkuma procedūra, būvniecības iepirkuma līgumu ir plānots noslēgt 2022. gada 2. ceturksnī.

Finansējums pārdalīts Eiropas Savienības (ES) līdzfinansētā pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros, dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektiem paredzot kopumā 153,5 miljonus eiro finansējumu, no tiem 130,4 miljoni eiro ir ES Kohēzijas fonda finansējums.

Vienlaikus ar finansējuma pārdali noteikti jauni papildus sasniedzamie mērķi, proti, vilcienu kustības ātruma palielināšana modernizētajā līnijā līdz 140 kilometriem stundā, rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopgarums – 150 kilometri, kuri palīdz sasniegt noteikto mērķi – konkurētspējīga un videi draudzīga TEN-T dzelzceļa tīkla attīstība, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti, kā arī infrastruktūras modernizācija, uzlabojot cilvēku un kravu mobilitāti dzelzceļa pārvadājumos, tādejādi attīstot dzelzceļu kā ilgtspējīga transporta sistēmas nozīmīgu sastāvdaļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!