Foto: liepajniekiem.lv
Jūra nopostījusi pirms diviem gadiem operatīvajam un apsaimniekotāju transportam uzbūvēto nobrauktuvi Bernātu pludmalē. Pašreizējos laika apstākļos ceļa galā aiz "Zaļā stara" pludmales nemaz nav, vēsta portāls "Liepajniekiem.lv".

"Dienvidkurzemes novada pašvaldībai jāmeklē risinājumi. Būs vajadzīgi diezgan lieli līdzekļi, lai nobrauktuvi atjaunotu," spriež Nīcas un Rucavas komunālās daļas vadītājs Aigars Veiss.

Uzbērtais un nostiprinātais ceļš kāpu aizsegā turas labi, nav ne iebrucis, ne izskalots, novēroja "Liepajniekiem.lv". Taču liedagā, kur ceļu turpina betona plāksnes, tās ir sašķiebušās, pāri skalojas ūdens. Sieti, kuros bija salikti akmeņi, ir saplēsti. Viļņi šai vietā sanesuši ļoti daudz salauztu koku un gružu kalnus.

Projektu "Jūras piekrastes praktiskā pārvaldība Bernātu dabas parkā" īstenoja agrākā Nīcas novada dome ar Latvijas Vides aizsardzības fonda (LVAF) finansiālu atbalstu.

Nobrauktuvi uzbūvēja 2020. gadā drošības dēļ – lai operatīvo dienestu transports ātri un bez kavēkļiem varētu iebraukt pludmalē, ja tur noticis nelaimes gadījums. "Šajā vietā jūras krasta līnija ir ļoti mainīga, tāpēc nobrauktuves pamata konstrukcijas risinājums ir pamatīgs, nobrauktuves sāni tiks stiprināti ar gabioniem – tas ir metāla režģis, pildīts ar akmeņiem," toreiz stāstīja Nīcas novada Attīstības nodaļas vadītāja Ieva Taurinskaite.

"Domāju, ka viss diezgan labi bija izdarīts," vērtē Veiss. Beidzamā vētra postījusi ne tikai Bernātus, vairākās atpūtas vietās visā piekrastē nāksies atjaunot soliņus. Pagaidām Bernātos neko neuzsāks, jo netiek klāt, lielie viļņi nāk līdz kāpai, viņš norāda.

"Nobrauktuve vairs nebija nobrauktuve, bet pastaigu mols, jo vējš bija smiltis izpūtis laukā, tā karājās gaisā," stāsta Nīcas pagasta pārvaldes vadītāja Anda Veidele. "Pavasaris nāks tuvāk, jūra atkāpsies, tad varēs izpētīt, ko tur varētu darīt. Šī nu šoreiz bija nepārvarama vara," viņu citē portāls.

Nīcas novada interneta vietnē par šo objektu var izlasīt, ka būvdarbu vietā jūras krasta līnija ir ļoti mainīga. "Tāpēc, lai būtu droši pret tās izskalošanu, nobrauktuves pamata konstrukcijas risinājums ir "pamatīgs". Galvenais nobrauktuves segums veidots no betona blokiem, balstītiem uz frakcionētu šķembu spilvena, pa virsu klātas 6 metrus garas transporta betona plāksnes. Nobrauktuves sāni stiprināti ar gabioniem. Nobrauktuve ir 4 metrus plata un nepilnus 113 metrus gara," ziņo projekta īstenotājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!