Foto: LETA

Partijas un to apvienības no 4. jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 15. jūlijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem, kopsummai veidojot 646 091,17 eiro, apkopojis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Kā liecina KNAB aprēķini, līdz šim visvairāk tērējusi sociāldemokrātiskā partija "Saskaņa" – 179 164,82 eiro, tai seko "Attīstībai"/"Par" ar 139 253,78 eiro, bet pirmo trijnieku noslēdz Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un Brīvībai/LNNK" ar 101 776,59 eiro. Pārējo partiju šībrīža izdevumi aģitācijai nepārsniedz 100 000 eiro.

Vismazāk līdzekļu šobrīd iztērējusi Latvijas Krievu savienība (60 eiro), kustība "Par!" (45,54 eiro) un "Republika" (40 eiro). Kā norāda KNAB, šie skaitļi ir apmērs, par kādu no 4. jūnija līdz 15. jūlijam politiskajiem spēkiem noslēgti līgumi ar reklāmas pakalpojumu sniedzējiem par limitētajiem aģitācijas izdevumiem.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz triju dienu laikā pēc to noslēgšanas, skaidro KNAB.

Katras partijas maksimālo limitēto izdevumu apmēru, kuru tā drīkst tērēt pirms 14. Saeimas vēlēšanām, KNAB aprēķinās, kad Centrālajā vēlēšanu komisijā tiks iesniegti visi deputātu kandidātu saraksti.

Vienlaikus KNAB vērš uzmanību, ka aģitācijas veicējiem, tai skaitā politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz šā gada 5. maijam KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei iesniedza priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.

Partijām visa informācija par limitētajiem un nelimitētajiem izdevumiem jānorāda vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā, kas būs jāiesniedz KNAB 30 dienu laikā pēc vēlēšanām. Jau ziņots, ka šī gada 1. oktobrī gaidāmas 14. Saeimas vēlēšanas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!