Foto: Patriks Pauls Briķis, DELFI

Iespējai izmantot speciālos vai privātos reisus ir jābūt, taču, visticamāk, nav vērtēti izdevīgāki varianti, komentējot izskanējušo informāciju par bijušā premjera Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumiem komandējumos ar privātajām lidmašīnām, intervijā "Rīta panorāmā" pauda Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Jau ziņots, ka, pildot premjera pienākumus, Kariņš 18 reizes izmantojis speciālos avioreisus, lai nokļūtu uz sanāksmēm ārvalstīs.

Rinkēvičs norāda, ka, visticamāk, nav vērtēts samērīgums un izdevīgākie varianti, un tolaik pastāvēja iespēja lidot arī ar komercreisiem.

Komunikācija no bijušā premjera un Valsts kancelejas puses, skaidrojot sabiedrībai šo situāciju, nav veiksmīga, uzskata prezidents. Tāpat par pareizu rīcību viņš uzskata Valsts kontroles iesaistīšanos, kas vērtēs šo lidojumu lietderīgumu, samērīgumu, kā arī to, vai tie noformēti juridiski korekti.

Rinkēvičs pauda, ka savā prezidentūras laikā līdz šim lidojis ar komercreisiem, taču nevar izslēgt situācijas, kad tas nebūs iespējams.

"No šādas prakses turpmāk vajadzētu atteikties un skaidrot katru konkrēto gadījumu, kur tiek izmantots čarteris," norādīja prezidents.

Jau ziņots, ka Kariņš piekrīt kritikai par privāto aviopārvadājumu izmantošanu, taču uzsver, ka, tostarp pateicoties tiem, sarežģītas loģistikas apstākļos viņam bija iespēja maksimāli ātri tikties ar pasaules valstu līderiem un tādējādi stiprināt Latvijas lomu Eiropas Savienībā (ES) un NATO, izriet no Kariņa paziņojuma aģentūrai LETA.

Valsts kanceleja (VK) sagatavojusi informāciju par bijušā premjera pēdējo trīs gadu starptautiskajām vizītēm, kurās izmantoti gan regulārie, gan speciālie avioreisi. Apkopotā informācija liecina, ka kopumā 18 reizes Kariņš izmantojis privātās lidmašīnas pakalpojumus, un tās izmaksas atkarībā no pārlidojumu un delegācijas locekļu skaita svārstījušās no 14 337 eiro līdz 49 950 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!