Foto: LETA

No Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" piegādātajiem jaunajiem elektrovilcieniem patlaban pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti desmit, tostarp astoņi pārvadā pasažierus, bet divi saskaņā ar uzņēmuma risku mazināšanas plānu ir rezervē, informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

Savukārt pieciem vilcienu sastāviem tiek veiktas dinamiskās pārbaudes, bet vēl diviem notiek papildu pārbaudes defektu novēršanai.

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka pakāpeniskā jauno elektrovilcienu atgriešana satiksmē tiek īstenota ar mērķi mazināt ietekmi uz vilcienu kustības precizitāti.

"Kad tika konstatēti defekti "Škoda Vagonka" piegādātājos vilcienos, ieviesām risku mazināšanas plānu, kas paredz to, ka jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām, kur vilciena apstāšanas var būtiski ietekmēt visu satiksmi, un gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, ja jāpārved pasažieri," uzsver Grigulis.

Tāpat viņš uzsvēra, ka "Škoda Vagonka" līdz šim rīkojusies atbildīgi, nodrošinot gan papildu darbiniekus remontam, gan inženieru klātesamību dinamisko pārbaužu un regulāro reisu laikā.

"Viņiem dots laiks līdz marta pirmajai dekādei nodrošināt 95% jauno elektrovilcienu pieejamību pasažieru pārvadājumiem," uzsver Grigulis.

Iepriekš kompānijā arī skaidroja, ka dinamiskās pārbaudes notiek vienu vai trīs dienas atkarībā no novērstā defekta specifikas un ietekmes uz vilciena darbību. Ar katru vilcienu tiek nobraukti 200 vai 600 kilometri, imitējot regulāru braucienu atbilstoši kustības sarakstam, tostarp katrā pieturvietā apstājoties, atverot un aizverot durvis.

Jau rakstīts, ka 2023. gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc tika konstatētas būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022. gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!