Foto: Latvijas autoceļu uzturētājs

Atkušņa un nokrišņu ietekmē šķīdonis ir iestājies jau visā valsts teritorijā un diennakts laikā ir gandrīz dubultojies šķīdoņa skarto grants autoceļu posmu skaits, portāls “Delfi” uzzināja uzņēmumā Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Pirmdien ierobežojumi bija ieviesti 469 posmos, bet otrdien tie ir jau 725 valsts autoceļu posmos ar grants segumu.

Latgalē ierobežojumi ir 197 posmos, Vidzemē – 196, Zemgalē – 150, Kurzemē – 125, un Rīgas reģionā – 57 posmos.

Autovadītājiem un pārvadātājiem jārēķinās, ka šķīdoņa laikā grants ceļi nav komfortabli braukšanai, kā arī tiek ieviesti transportlīdzekļu masas 10 tonnu ierobežojumi.

LVC atgādina, ka atkusnī, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, uz autoceļiem ar grants segumu iestājas šķīdonis – pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās.

Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem ievieš autotransporta masas ierobežojumu – tiek liegta pārvietošanās transportam kas smagāks par 10 tonnām.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt – uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.

LVC norāda, ka uzņēmuma speciālisti visā valsts teritorijā seko līdzi ceļu stāvoklim un, tiklīdz to nestspēja atjaunojas tiek veikti uzturēšanas darbi un noņemti masas ierobežojumi.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.


Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!