Atsaucoties uz publikācijām laikrakstos un interneta portālos, rallija organizatoru ir izsūtījuši oficiālu paziņojumu, kurā informē, ka rallijā “Kurzeme” drošības pasākumiem vienmēr tiek piešķirta ļoti liela nozīme. Rallijs “Kurzeme” ieguvis Eiropas čempionāta posma statusu lielā mērā tikai tāpēc, ka starptautiskie novērotāji atzinīgi novērtēja drošības pasākumus rallijā.
Arī rallijā “Kurzeme 2003” drošības pasākumi bija augstā līmenī, ko apliecināja starptautiskās žūrijas locekļi un FIA novērotājs Jaks Gronross – tika nolentotas visas skatītājiem bīstamās trases vietas, trasē atradās 831 drošības darbinieki un 150 policijas darbinieki, 22 ātrās medicīniskās palīdzības automašīnas un 44 mediķi, 12 ugunsdzēsēju automašīnas, 16 automašīnu evakuācijas automašīnas un septiņas trases drošības automašīnas, kas informēja skatītājus par sportistu automašīnu tuvošanos. Trasē bija izvietoti 74 S.O.S. radio punkti. Rallija laikā darbojās automatizēta sacensību dalībnieku novērošanas sistēma, kas atbilst visiem Eiropas čempionāta kritērijiem.

Rallija “Kurzeme 2003” direktors Gvido Ķirsons “Delfi” informēja, ka uz skatītāju ieejas kartēm kā arī pie ieejas ātrumposmos atradās rakstiska drošības informācija, kurā tika norādīts, kurās trases vietās atrasties ir aizliegts, tāpat tika veikta skatītāj informēšana masu saziņas līdzekļos.

FIA novērotājs Jaks Gronross, kurš ir arī viens no Neste rally (pasaules čempionāta rallijā posms, kurš regulāri tiek atzīts par vienu no vislabāk organizētajiem rallijiem) organizatoriem, apliecināja, ka sacensību drošības līmenis atbildis ne tikai Eiropas čempionāta bet arī Pasaules čempionāta posmu prasībām.

Diemžēl sestdien rallija “Kurzeme 2003” laikā notikušais negadījums pierāda, ka pat visstingrākie drošības pasākumi ir bezspēcīgi, ja skatītāji tos apzināti neievēro.

Ātrumposmā “Podnieki 1” vietā, kur notika negadījums, skatītāji vairākkārt tika brīdināti par drošības pasākumu ievērošanu. Bīstamā līkuma ārmalā bija noviltas drošības lentas – tā kā ir izskanējuši viedokļi, ka drošības lentojums šajā vietā nebija redzams, jāpiezīmē, ka līkuma ārmala bija noaugusi ar krūmiem un kokiem, kas varbūt traucēja to saskatīt, taču jāatgādina, ka līkuma ārmalā tiešā trases tuvumā stāvēt ir aizliegts – tas tika norādīts arī skatītāju kartēs izvietotajā informācijā. Tāpat jāpiezīmē, ka trasei nav jābūt nolentotai visā tās garumā, bet ir jābūt ierobežotām skatītāju atrašanās vietām atbilstoši drošības zonām, kas var būt pat 50 – 100 metrus no trases malas. Šajā vietā drošības zonas tika izveidotas atbilstoši drošības prasībām. Skatītājiem atrodoties šajā līkumā aiz drošības lentojuma, nelaime nebūtu notikusi, jo avarējusī automašīna līdz lentojumam neaizbrauca.

Pirms sacensību sākuma drošības automašīna “Safety 2” apstājās šajā līkumā un lika skatītājiem nestāvēt šajā vietā. Par to vairākkārtīgi brīdināja arī trases drošības darbinieks. Skatītāju lielākā daļa atradās drošā vietā – pagrieziena iekšmalā. Savukārt kāda skatītāju grupiņa, ignorējot visus iepriekšminētos drošības pasākumus, izgāja līkuma ārmalā, drīz pēc kā arī notika šis negadījums. Jāpiezīmē, ka cietušais skatītājs atradās alkohola reibumā, kas rallija “Kurzeme 2003” trasē tika kategoriski aizliegts.

Rallija organizatoru rīcībā ir arī foto un video materiāls, kas apliecina lentojuma esamību negadījuma vietā, kā arī to, ka skatītāji ir atradušies neatļautā vietā līkuma ārmalā. Visi organizatoru rīcībā esošie materiāli ir nodoti policijai izmeklēšanai.

Rallija “Kurzeme 2003” organizatori novēl cietušajam skatītājam veiksmīgi izveseļoties un cer, ka līdzīgi negadījumi Latvijas autorallijos turpmāk neatkārtosies.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!