Pirms balsojuma EP, Padome un Komisija vienojās, ka regulu pieņems redakcijā, kādu šodien pirmajā apstiprināja Parlaments. Noteikumi varēs stāties spēkā 20 dienas pēc publikācijas ES Oficiālajā Vēstnesī — 2006.gada sākumā. Ziņojumu EP pieņēma ar 577 balsīm par, 16 pret un, 31 atturoties.
Pēc regulas spēkā stāšanās Eiropas Komisija (EK) publicēs kopīgos kritērijus. Mēneša laikā dalībvalstis EK un pārējām dalībvalstīm iesniegs savus, uz šiem kritērijiem balstītus, sarakstus.
Aviokompānijas, ko gatavojas aizliegt, varēs plānoto aizliegšanu apstrīdēt un tikt uzklausītas, — vajadzības gadījumā arī steidzamā kārtā. Pēc tam, kad EK būs apstiprinājusi "melno sarakstu", to publicēs, — arī internetā, lai pasažieri varētu uzzināt par aviokompānijām, kas viņus apkalpo. Komisija ik pēc trim mēnešiem izvērtēs, vai saraksts nav jāatjauno.
Savukārt pasažieriem būs tiesības saņemt kompensācijas gadījumos, kad izraudzīto aviokompāniju iekļaus "melnajā sarakstā" pēc tam, kad biļete jau nopirkta. Šādos gadījumos jāpiedāvā līdzvērtīgs reiss vai pilnā apmērā jākompensē izdevumi.
Līdz šim dalībvalstīm bija savi saraksti ar aviopārvadātājiem, kam drošības apsvērumu dēļ aizliegts nosēsties to lidostās. Atšķirīgo sarakstu dēļ lidmašīna, kurai bija aizliegts piezemēties Francijā, varēja to darīt Beļģijā, — ja aviopārvadātājs bija iekļauts tikai Francijas, bet ne Beļģijas "melnajā" sarakstā. Ar jauno regulu Eiropas Savienība šādu situāciju novērsīs.