Lai stiprinātu savas līderpozīcijas, Ziemeļeiropas vadošā aviokompānija "SAS Group" turpmāk savu darbību koncentrēs tieši uz vietējo tirgu, proti, Ziemeļeiropu, kur SAS pozīcijas ir visspēcīgākās. Tādējādi SAS arī aptvers svarīgākās savu klientu grupas. SAS piedāvās gan vietējos reisus šai reģionā, gan arī lidojumus no/uz Ziemeļeiropu. Savukārt tās biznesa struktūrvienības, piemēram, "Spanair", kuras neiekļaujas minētajā pamatbiznesā, tiks pārdotas. Tādu lēmumu pieņēma aviokompānijas valde.
Jaunā attīstības virziena īstenošana nākamo četru gadu laikā radīs priekšnoteikumus izaugsmei visos tirgos un palielinās pasažieru skaitu kopumā par 20 procentiem.

"Avio nozare mainās ļoti strauji un mēs vēlamies iet līdzi šīm izmaiņām, piedāvājot saviem klientiem labāko servisu un pievilcīgākās cenas," uzsver SAS izpilddirektors (CEO) Mats Jansons (Mats Jansson).

Lai nodrošinātu aviokompānijas tālāku attīstību un nosegtu nākotnē nepieciešamās investīcijas, SAS līdz 2011. gadam jāpalielina pirms-nodokļu peļņa līdz aptuveni 298,8 miljoni LVL (4 miljardi SEK) gadā, tai pašā laikā samazinot izmaksas par 209,16 miljoni LVL (2,8 miljardiem SEK). SAS izpilddirektors M. Jansons norāda, ka aviokompānija plāno iespējami ātrā laikā samazināt centrālo administrāciju un pārvietot galveno mītni.

"SAS plāno izveidot arī jaunu sadarbības modeli ar arodbiedrībām, atstājot pagātnē streiku kultūru, kas ilgu laiku ir pastāvējusi kompānijā. Mums nepieciešams būt saliedētiem, tālāk attīstot jauno uz klientu orientēto biznesa kultūru, kas balstās uz klientu vajadzībām un prasībām," stāsta M. Jansons.

SAS izpilddirektors arī norāda, ka savu pozīciju stiprināšanai, aviokompānijai jāpiedāvā tirgū labākie produkti par labāko cenu. SAS arī paplašinās tiešo lidojumu piedāvājumu un skaitu, kā arī attīstīs jaunas atpūtas ceļošanas koncepcijas.

Plānots, ka turpmāk SAS reisus nodrošinās Scandinavian Airlines Danmark (Dānija), Norge (Norvēģija), Sverige (Zviedrija), Scandinavian Airlines International, kā arī Blue 1, Widerøe, airBaltic un Estonian Air. SAS pārdos akcijas aviokompānijās Spanair, bmi, un Air Greenland.

Šā gada rudenī SAS vadība arī izvērtēs kompānijas struktūrvienību - SAS Ground Services (SGS), SAS Technical Services (STS) and Spririt – lomu un struktūru. Izvērtēšanas mērķis ir noskaidrot, kuras no savām operācijām aviokompānija var veikt pati un kuras jānodod citiem pakalpojumu sniedzējiem. Izvērtēšana notiks, konsultējoties ar šo vienību darbiniekiem un citām ieinteresētajām pusēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!