Vācieši pērn nav pirkuši vairāk grāmatu, kaut arī 1999.gadā izdevniecības laidušas klajā vairāk jaunu izdevumu nekā jebkad agrāk - pavisam tirgū parādījušās 80 779 dažādu nosaukumu grāmatas. Aptuveni 61 000 no tām bijuši pirmpublicējumi, pārējās - atkārtoti izdevumi.
Stagnāciju grāmatu tirgū speciālisti skaidro ar dažādu elektronisko mediju, galvenokārt "Internet", izplatību. Vienlaikus tieši grāmatu tirdzniecības apjoms, izmantojot "Internet", ārkārtīgi strauji pieaudzis - gada laikā tas palielinājies no 60 līdz 165 miljoniem marku (no 36 līdz 99 miljoniem latu) jeb par 175%. Kaut arī ar datora starpniecību vācieši iegādājas vēl tikai aptuveni 1% grāmatu, šī tirdzniecības veida izaugsmes iespējas esot milzīgas un 2000.gadā tā apjoms atkal pieaugšot par procentu simtiem.
Tomēr sabiedriskās domas aptaujas liecina arī, ka modernās tehnoloģijas nemudina vāciešus atteikties no lasīšanas vispār - 56 procenti valsts iedzīvotāju vismaz reizi nedēļā lasa grāmatas un tas ir par vienu procentu vairāk nekā 1994.gadā.