Foto: F64

Partijas un to apvienības no 4. jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 5. septembrim kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem 2 386 659,03 eiro apmērā, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Aktuālā informācija par politisko partiju deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem, kurus minētajā laika periodā KNAB iesnieguši politiskie spēki un reklāmas pakalpojumu sniedzēji, liecina, ka visvairāk jeb 437 087,79 eiro šim mērķim atvēlējusi partiju apvienība "Apvienotais saraksts".

Tai seko "Nacionālā apvienība", kuras aģitācijas izmaksas mērojamas kopumā 344 563,48 eiro, un "Attīstībai/Par!", kuras limitētie aģitācijas izdevumi veido kopsummā 317 819,27 eiro.

Vairāk nekā 200 000 eiro aģitācijai atvēlējušas arī "Saskaņa" un Zaļo un Zemnieku savienība, katra politiskā spēka izdevumiem sasniedzot attiecīgi 271 175,64 eiro un 255 400,02 eiro.

Atlikušās koalīcijas partijas – "Jaunā Vienotība" un "Konservatīvie" – aģitācijai izlietojušas attiecīgi 177 301,81 eiro un 151 633,71 eiro.

Līdzīgu summu – 161 544,46 eiro – šim mērķim atvēlējusi arī partija "Katram un katrai", kā arī partija "Latvija pirmajā vietā", kuras aģitācijas izmaksas mērojamas 151 530 eiro.

Tikmēr partija "Suverēnā vara" aģitācijai izlietojusi 42 714,89 eiro, bet "Tautas varas spēks" – 31 888,14 eiro. Partija "Stabilitātei" un Latvijas Krievu savienība šim mērķim atvēlējusi attiecīgi 19 133,44 eiro un 12 289,32 eiro.

Zem 10 000 eiro aģitācija izmaksājusi kopumā trim partijām – "Tautas kalpi Latvijai!", kas kopumā atvēlējusi 7846 eiro, "Progresīvie" – 3275,88 eiro un "Republika" – 1455 eiro.

Kā norāda KNAB, priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem.

Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053,30 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Kā ziņots, KNAB veic 33 pārbaudes par iespējamiem priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem un sācis divus administratīvā pārkāpuma procesus par iespējamu administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!