Foto: Shutterstock

Uzņēmēji parasti no bankas sagaida personalizētu atbalstu un pievienoto vērtību, ko banka var piedāvāt, piemēram, specializētus pakalpojumus, kas atbilst uzņēmuma vajadzībām un specifikai, kā arī palīdz sasniegt tā mērķus gan šodien, gan nākotnē. Lai to īstenotu, ir svarīgi, kā noris komunikācija ar banku. Par ieguvumiem, ko sniedz sadarbība ar banku, komentē Jānis Diedišķis, Industra Bank valdes loceklis, atbildīgais par biznesa klientu apkalpošanas jomu.

Foto: Jānis Diedišķis, Industra Bank valdes loceklis

“Tieši tā, tāpēc Industra Bank katram uzņēmējam ir savs cilvēks zvana attālumā jeb klientu darījumu vadītājs, kurš kopā ar klientu risina visus ikdienas jautājumus. Tā ir bankas empātija – mēs izprotam klienta biznesa ikdienas vajadzības un palīdzam optimizēt biznesa procesus, apzinoties, cik liela vērtība ir laiks. Tā vārdā esam radījuši iespēju par bankas klientu kļūt attālināti, tādējādi nojaucot arī ģeogrāfiskos šķēršļus,” komentē Jānis Diedišķis.

Lai izveidotu ilgtspējīgas un abpusēji izdevīgas attiecības ar uzņēmēju, banka rēķinās, ka uzņēmējs savukārt ir gatavs sadarboties un sniegt nepieciešamo informāciju par savu darbību, finanšu plāniem, izdevumiem un ieņēmumiem. Savlaicīga un pareiza informācija palīdz bankai labāk izprast uzņēmēja vajadzības un piedāvāt piemērotus risinājumus. Laba sadarbība veidojas uz savstarpējas uzticības un godprātības pamata, abām pusēm sadarbojoties. Lai labāk to ilustrētu, nedaudz tuvāk aplūkosim bankas un uzņēmēja biežākos sadarbības punktus.

#1 Piekļuve finansējumam

Bankas pakalpojumi, piemēram, kredīts uzņēmuma izaugsmei un cita veida aizdevumi, sniedz uzņēmumiem kapitālu, kas nepieciešams uzņēmējdarbības uzsākšanai, apgrozāmo līdzekļu plūsmas palielināšanai vai biznesa attīstībai. Kredīta pieejamība var ietekmēt uzņēmuma spēju ieguldīt jaunās iekārtās, paplašināt savu darbību, pieņemt papildu personālu un finansēt citus stratēģiskus mērķus. Uzņēmējam piekļuve finanšu resursiem ir vitāli svarīga. Laba uzņēmēja kredītvēsture un stabila finansiālā situācija, kas ietver laicīgu aizdevumu atmaksu, prasmīgu uzņēmuma finanšu un naudas plūsmas plānošanu, ir abpusēji svarīgi faktori gan uzņēmējam, gan bankai. 

Runājot par Industra Bank pieredzi, Jānis Diedišķis norāda, ka, meklējot finansējumu, bieži vien uzņēmēji apstājas pie pirmā atteikuma, taču jāatceras, ka Latvijā ir vairāk nekā četras bankas. Tas, ka esam vietējo uzņēmēju veidota neliela banka, ļauj mums labāk izprast un iedziļināties katra uzņēmuma darbības specifikā un rast risinājumu, kas tam kalpos kā zāles, nevis inde. Jo, izsniedzot finansējumu, bankas atbildība ir atbalstīt uzņēmuma attīstību, nevis gremdēt to.

#2 Naudas plūsmas pārvaldība 

Efektīva naudas plūsmas pārvaldība ir svarīga uzņēmuma finansiālajai veselībai un stabilitātei. Bankas pakalpojumi, ieskaitot naudas pārvaldības instrumentus un elektroniskos norēķinus, palīdz uzņēmumiem optimizēt savu naudas plūsmu, uzraudzīt likviditāti, kā arī būt pārliecinātiem, ka kontā ir pietiekami līdzekļi, lai izpildītu savas finansiālās saistības. 

#3 Maksājumu apstrāde

Bankas pakalpojumi ļauj uzņēmumiem apstrādāt maksājumus efektīvi, droši un pārredzami. Mobilā banka un internetbanka atvieglo un padara ērtu maksājumu darījumu pārvaldību, lai kur tobrīd atrastos uzņēmējs. Dažādi maksājumu apstrādes optimizēšanas rīki var uzlabot naudas plūsmu, samazināt maksājumu apstrādes izmaksas un ietaupīt laiku. Preču pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem ērts un moderns rīks klientu maksājumu pieņemšanai ir POS termināļi. 

“Domājot par šo biznesa klientu daļu, Industra Bank ir izveidojusi vairākus POS termināļu risinājumus – no lietotnes Android viedtālrunī līdz komplicētām kases sistēmām. Turklāt mūsu eksperti konsultē klientus par piemērotāko risinājumu un var uzstādīt izvēlēto POS termināli kaut vienas dienas laikā, vPOS – praktiski nekavējoties, lai uzņēmējs var uzreiz saviem klientiem piedāvāt ērtus norēķinus par pirkumiem. Būtiski atzīmēt, ka par Industra Bank klientu tagad var kļūt pilnībā attālināti, no jebkuras vietas pasaulē,” stāsta Industra Bank pārstāvis. 

#4 Starptautiskā tirdzniecība un finanses 

Uzņēmumiem, kas nodarbojas ar starptautisko tirdzniecību un eksportu, bankas pakalpojumi spēlē būtisku lomu starptautisku darījumu veikšanā, valūtas risku pārvaldībā un sarežģīto regulatīvo prasību izpildē. Tirdzniecības finansējuma risinājumi, aizdevumu garantijas, dokumentu normatīvi un ārvalstu valūtas konti palīdz uzņēmumiem veiksmīgi veikt globālo tirdzniecību un paplašināties jaunos tirgos. “Šajā gadījumā Industra Bank darbojas kā vidutājs starp preču pircēju un pārdevēju, nodrošinot drošu starptautisko darījumu abām iesaistītajām pusēm, kas visbiežāk atrodas dažādās valstīs vai pat kontinentos un viens otru nepazīst,” piebilst Jānis Diedišķis.

#5 Ieguldījumu pakalpojumi

Tie sniedz uzņēmumiem iespējas ieguldīt brīvos finanšu līdzekļus, lai ģenerētu papildu ienākumus un sasniegtu finansiālos mērķus. Termiņnoguldījumi un investīciju risinājumi ļauj uzņēmumiem gūt procentu ienākumus un veidot rezerves. Uzkrātos naudas līdzekļus pēc tam ir vērtīgi izmantot sava biznesa attīstībai un izaugsmei. 

Uzzini vairāk, kā Industra Bank var palīdzēt tava biznesa izaugsmei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!