Marija Povilaite: Dodiet sabiedrībai iespēju līdzdarboties sociālo problēmu risināšanā
Foto: Privātais arhīvs
Pagājušais gads sociālajai uzņēmējdarbībai Latvijā ir bijis zīmīgs ar to, ka ir stājies spēkā un savu dzīvotspēju pierādījis Sociālās uzņēmējdarbības likums. Nedaudz ir arī palielinājusies sabiedrības izpratne par to, ka sociālā uzņēmējdarbība atšķiras no klasiskas uzņēmējdarbības, jo tai ir sociāls mērķis un tā risina sociālas problēmas. Taču kopumā jāsaka – sociālā uzņēmējdarbība Latvijā vēl ir savas attīstības sākumposmā.

Varētu pat izmantot šādu salīdzinājumu. Sociālā uzņēmējdarbība ir kā bērns, kurš sēž istabā, kas pilna pieaugušo, un mēs no viņa sagaidām tieši tādus pašus rezultātus kā no pieaugušā. Vai arī, vēl trakāk, lūdzam viņu neienākt. Diemžēl gadās arī tā.

Sociālās uzņēmējdarbības akseleratora "New Door" kopīgajā projektā ar Zviedrijas un Ukrainas kolēģiem man šogad bija iespēja viesoties Zviedrijā un tikties ar sociālajiem uzņēmējiem. Šī valsts jau izsenis tiek uzskatīta par paraugu tam, kā nodrošināt atbalstu visiem, kuri vēlas darboties biznesā. Kā to dara zviedri? Ja izmantojam iepriekšminēto salīdzinājumu par telpu, kas pilna profesionāļu jeb "pieaugušo", zviedri tur saaicina visus, arī jaunus cilvēkus, un saka – palīdzēsim un parādīsim, kas jādara, mēs tevi atbalstīsim, jo tas, ko tu dari, ir svarīgi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!