Foto: Privātais arhīvs
Veiksmīgu biznesu vērtē ne tikai pēc peļņas rādītājiem, bet arī darbinieku apmierinātības un kopējā ieguldījuma sabiedrībā. Sociāli atbildīga uzņēmējdarbība ir vērtība, ko novērtē ne tikai apkārtējie cilvēki, bet arī sabiedrība kopumā, jo dot pienesumu dažādu mērķu sasniegšanai, ir svarīga vides veidošanā, kā arī reputācijas celšanā.

Uzņēmējdarbība ir saistīta ar naudu, tā ir sena patiesība, taču arvien vairāk uz pjedestāla tiek virzīta darbinieku un arī atsevišķu kopienu labklājība. Starptautiskiem uzņēmumiem būtiski, lai ar savu piemēru mudinātu arī citas kompānijas aizdomāties par kopējo ieguldījumu, ko tie spēj dot cilvēkiem.

Mūsu pieredze liecina, ka realizējot kaut nelielu iniciatīvu, tas pozitīvi atsaucas uz darbiniekiem un viņu apmierinātību būt daļai no uzņēmuma, tāpēc gan labdarība, gan arī dažādas aktivitātes, kur ikvienam ir iespēja iesaistīties, veicina lojalitāti un piederību kopumā.

Veiktie pētījumi liecina, ka mūsdienu darbinieki ir sociāli apzinīgāki nekā pirms desmit un divdesmit gadiem, jo apņemšanās nodrošināt labklājību attiecas uz visu – sākot ar lēmumiem par pirkumiem un beidzot ar karjeras izvēli. Starptautiskās vadības konsultāciju uzņēmuma "McKinsey & Company" dati liecina, ka sociālā atbildība un spēcīga mērķa apziņa veicina lielāku darbinieku iesaistīšanos. Savukārt "Gallup" pētījumā atklāj, ka uzņēmums, kas iesaista cilvēkus, ir par 17% produktīvāks un vairāk nekā par piektdaļu rentablāks. Tas nozīmē – no vienas puses dod, bet saņem arī pretī.

Līdzīgas tendences novērojamas arī mūsu uzņēmumā, kur dažādas iniciatīvas tiek atbalstītas regulāri. Piemēram, brīvprātīgo darbs ir lielisks veids, kā realizēt sabiedrībai nozīmīgus projektus, bet arī apvienot un saliedēt darbiniekus, jo visi ir motivēti sasniegt vienu mērķi.

Viena no ilgstošākajām un senākajām sadarbībām izveidojusies Venipak Lietuva ar Lietuvas organizāciju "Glābiet bērnus", organizējot dažādus atpūtas braucienus un ekskursijas bērniem, tādējādi sniedzot emocionālo atbalstu un aicinot piedalīties arī uzņēmuma darbiniekiem. Īpaši nozīmīgu atbalstu sniedzām pandēmijas laikā, kad daudzi bērni nevarēja mācīties no mājām, jo nebija pieejami datori un planšetdatori. Toreiz veicām piegādes funkciju, tādējādi samazinot izdevumus. Savukārt ar dienas centriem sadarbojamies, lai nodrošinātu dāvanas Ziemassvētkos tiem, kuriem materiālā situācija nav tik veiksmīga.

Vēl arī regulāri sekojam līdzi dažādu organizāciju darbībai un uzrunājam tās, kurām varam būt noderīgi ar savām piegādēm un loģistikas pakalpojumu nodrošināšanu. Visbiežāk cenšamies dažādas iniciatīvas un sadarbības veidot uzņēmuma līmenī, taču svarīgi ir tas, ka arī darbiniekiem ir iespēja individuāli organizēt dažāda veida sociālās aktivitātes, ko uzņēmums ar saviem resursiem var atbalstīt.

Vēl sadarbojamies ar tādām organizācijām un projektiem kā "Miljons Sveču", "Paēdušai Latvijai", "Laiks Jauniešiem", "Lielas rūpes par mazajiem", ziedojam dzīvnieku patversmēm un atbalstām darbinieku iniciatīvas, piemēram, "Laimas" namiņu, palīdzība Ukrainas iedzīvotājiem utt.

Lai gan kāds teiks, ka uzņēmumi izmanto labdarības iestādes, lai sevi parādītu, mēs esam sapratuši, kā tā ir daļa no ikdienas, kas galvenokārt pozitīvi ietekmē darbiniekus, kuri ne tikai var pašizpausties un būt daļa no lielākas sabiedrības vērtībām, bet tādējādi kļūst arī lojālāki savai darba vietai, zinot, ka arī sarežģītās situācijās nonākušie gūs atbalstu.

Šis ir laiks, kad svarīgi atskatīties uz to, kas paveikts, lai ar jauniem spēkiem dotos tālāk Jaunajā Gadā.

Būsim atbildīgi ne tikai par savu labsajūtu, bet parūpēsimies par apkārtējiem kopā!

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!