Foto: Shutterstock
Auto eksperti ir vienisprātis, ka nākotne pieder elektroauto. Taču arvien biežāk tiek uzdots jautājums – vai enerģijas uzglabāšana akumulatoros ir vienīgā iespēja? Ražotāji, kas meklē jaunus risinājumus, jau gadiem ilgi pilnveido ūdeņraža tehnoloģijas cerībā, ka tās var kļūt par lielisku alternatīvu.

Jau pašā sākumā šai tehnoloģijai bija divas nepārprotamas priekšrocības salīdzinājumā ar mašīnām, ko darbina ar akumulatoros glabātu enerģiju. Pirmā – ūdeņraža uzpildīšana aizņem tikai dažas minūtes, un otrā – nobraucamā distance ar pilnu tvertni daudz neatšķiras no iekšdedzes auto.

"Hyundai ix35 FCEV", kas debitēja jau 2013. gadā, kļuva par pirmo masveidā ražoto auto ar ūdeņraža degvielas elementiem. 2015. gadā "Toyota" iepazīstināja ar pirmās paaudzes "Mirai", bet gadu vēlāk parādījās "Honda Clarity". Taču, tā kā infrastruktūras attīstība ir iestrēgusi, auto ražotāji nesteidzas ar jaunu projektu izstrādi. Attīstoties transporta elektrifikācijai, uzņēmumi izvēlas vienkāršāko ceļu – strauji attīsta hibrīda piedziņu, un vieglās hibrīda sistēmas ir iestrādātas pat mazākajos pilsētas modeļos. Piemēram, "Honda" 2021. gadā nolēma izbeigt "Clarity" ražošanu un līdz šim jaunu modeli nav ieviesusi.

Pašlaik ir palikuši divi uzņēmumi, kas stingri tic šīs tehnoloģijas perspektīvai. Viens no tiem –

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!