Foto: DELFI
Portāls "Delfi" novēroja, ka Rīgā, Ģertrūdes ielā, kur aizvien turpinās remontdarbi, parādījušies betona bluķīši, no kuriem daļa ir apgāzti. Sociālajos tīklos tie jau izpelnījušies kritiku, jo autovadītājs bluķīšus nevar saskatīt "nevienā atpakaļskata spogulī". Savukārt Rīgas domē norāda – bluķīši liedz konkrētajā vietā atstāt automašīnu.

Kā sociālajā vietnē "Facebook" raksta kāda rīdziniece, tad betona bluķīši Ģertrūdes ielā tiek izvietoti kopš 12. novembra. Sieviete konstatējusi, ka trīs dienu laikā trīs no tiem tika apgāzti. "Ģeniāla ideja, ģeniāla. Un izskatās, ka tie domāti arī stāvvietu ierobežošanai ceļmalā. Tos liek tā mazliet uz vidu, lai nevarētu redzēt nevienā atpakaļskata spogulī. Laikam paredzēts, ka tās elfu zīmes izstaros maģisku gaismu," ironizē aculieciniece.

Rīgas domē portālam "Delfi" saka, ka betona bluķīši izkārtoti vietās, kur stāvēšanai auto nedrīkst novietot. "Tos vēl ir paredzēts aplīmēt ar atstarojošu materiālu," teic Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore.

Portāls "Delfi" tāpat saņēmis lasītāju sūdzības par to, ka ielas remonts norit visai gausi. Cilvēki bija spiesti Krišjāņa Barona un Ģertrūdes ielas krustojumu šķērsot kopā ar automašīnām, jo gājēju daļa – grunts ceļš: "Ejot pa šo krustojumu gandrīz katru dienu jau mēnešiem, ir redzams, ka remonts gandrīz necik nav gājis uz priekšu un vispār netuvojas beigām," sūrojas "Delfi" lasītājs Georgs.

Tiesa, Rīgas domē saka – ielas pārbūve tiks noslēgta novembra beigās. Darbi ieilguši, jo aizkavējusies materiālu piegāde. "Uz doto brīdi būvuzņēmējs ir sācis ielas labiekārtošanas darbus. Piemēram, koku stādīšanu, soliņu un velostatīvu uzstādīšanu," pastāstīja Rudzika, kā arī bilda, ka par katru remontdarbu kavēto dienu būvnieks maksā līgumsodu 1300 eiro apmērā.

Tāpat Rudzika informēja, ka patlaban Ģertrūdes un Krišjāņa Barona ielas krustojuma norobežojošie elementi ir noņemti, un ielu var šķērsot ierastajā veidā – pa gājēju pāreju. Gājēji uz mata tāpat varējuši rīkoties arī iepriekš, jo, kā sacīja Rudzika, "atbilstoši saskaņotajai satiksmes organizācijas shēmai krustojumu bija iespējams šķērsot nevis pa Barona ielas braucamo daļu, bet gan pa Ģertrūdes ielas būvdarbu zonu".

Portāls "Delfi" jau ziņoja, ka būvdarbi Ģertrūdes ielā par dažām nedēļām aizkavējušies, jo traucēta materiālu piegāde. Iela tiek atjaunota arī ar Ukrainā iegūtu granīta bruģi, kura rūpnīcā karadarbības dēļ ražošanas iekārtas bija atslēgtas.

Satiksmes departamenta direktors Jānis Vaivods norādīja, ka segums atjaunots lielākajā daļā ielas. Kavējumi attiecas uz krustojumiem ar Tērbatas un Akas ielām. Satiksmes ierobežojumi spēkā līdz novembra beigām.

Ģertrūdes ielā šogad arī plānots veikt labiekārtošanas darbus, kuru ietvaros izvietos desmit atpūtas solus ar atzveltni un astoņus vienvietīgos atpūtas solus, kā arī piecus atpūtas solus ap kokiem. Tāpat minētajā ielas posmā uzstādīs 61 velosipēdu novietni un 25 velosipēdu novietnes ar augu konteineriem. Kopumā uzstādīs 20 atkritumu urnas.

Tāpat tiks veikta ielas apzaļumošana, uzstādot dažāda izmēra augu konteinerus – 16 lielus, divus vidējus un 30 mazus, kā arī iestādīs sešas dažādu šķirņu liepas un vairākus košumkrūmus.
Staķis arī līdz nākamā gada vasarai plāno rosināt diskusiju par Ģertrūdes ielas pārveidošanu par gājēju ielu, atļaujot pie mājām piebraukt namu iedzīvotājiem un preču piegādes automašīnām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!