Foto: LETA
Pārceļoties uz jaunajām mājām, "Delfi" lasītāja Inta nepieciešamo ledusskapi pasūtīja veikalā "1a.lv", jo tas piedāvāja iespēju preci ar kurjeru piegādāt un ienest mājoklī sestdienā. Jau pēc norēķināšanās par piegādi Intai tomēr esot paziņots – piegādes pakalpojums brīvdienās neeksistē. Uzņēmums savu vainu notikušajā noliedz, taču atzīst nepilnības izziņošanas sistēmā.

Piegāde sestdienā Intai bija būtiska divu iemeslu dēļ. Darbdienās sieviete strādā, savukārt tieši sestdienā bijis plānots ievākties jaunajā mājoklī. ""1a.lv" vienīgie piedāvāja piegādi ārpus darba laika, kaut arī citos veikalos ir daudz lētāk," atzīst Inta.

Par pirkumu – ledusskapi un kasetni printerim, kā arī preču piegādi 19,99 eiro, – Inta samaksāja 1. oktobrī. Tāpēc zvans pēc četrām dienām no veikala un vēsts, ka piegāde brīvdienā nenotiks, Intai bija šokējošs: "Man piezvanīja konsultante Inese un vienaldzīgi informēja, ka ne sestdien, ne vakaros viņi sūtījumu nepiegādās. Biju ārkārtīgi satraukta, jo ledusskapis bija patiešām vajadzīgs. Man nebija fiziski iespēju to saņemt darba laikā."

Turpmākajās sarunās ar "1a.lv", kā arī testējot mājaslapu, Inta secināja, ka, lai arī formējot preces pasūtījumu, pircēji var izvēlēties produktu piegādes pakalpojumu sestdienā, realitātē tas nav pieejams. Lai atrisinātu situāciju, konsultante Inese sievietei piedāvāja vairākas iespējas: atcelt sūtījumu vai arī ierasties pēc tā personīgi. "Kad es viņai paskaidroju, ka fiziski tas nav iespējams, jo sieviete viena nevar ledusskapi ne uznest [līdz dzīvoklim], ne saņemt, Inese informēja – pasūtījums jau nodots preču piegādātāju DPD kurjeriem. Tālāk par visu man jāvienojas ar viņiem."

Iznākumā Inesei, kura, iepērkoties "1a.lv", bija cerējusi, ka ledusskapja pirkšanas dēļ nebūs jākavē darbs, situācija izvērtās gluži pretēja. Ledusskapi viņa savā mājvietā ar kurjeru un nesējiem saņēma darba dienā darba laikā. "Iznāk, ka veikals melo un piedāvā pakalpojumu, kurš nemaz neeksistē. Firma arī neatzīst savas kļūdas," notikušo vērtē Inta.

Savukārt "1a.lv" klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Inga Priede portālam "Delfi" skaidro, ka klientiem ir iespēja saņemt ar kurjerdienestu DPD piegādi sadzīves tehnikai sestdienā Rīgas teritorijā, taču tikai, ja pasūtījuma svars nepārsniedz 30 kilogramus.

Piemēram, kurjerdienests varētu sestdienā piegādāt mini ledusskapi. "Ja preces svars pārsniedz 30 kilogramus, piegāde ir tikai darba dienās. Šādos gadījumos noteikti zvanām un informējam klientu par to, kā arī DPD sūta klientam īsziņu ar plānoto piegādes datumu," akcentē Priede.

Piegāde ar papildu kurjeru preces uznešanai, kā pauž Priede, iespējama laikā no pulksten 8 līdz 18. Tomēr, ja klients iecerējis sūtījumu saņemt no pulksten 18 līdz pulksten 22 – krāvējs nav pieejams.

Portālam "Delfi" mēģinot veikalā "1a.lv" pasūtīt liela izmēra ledusskapi vairāk nekā 300 eiro vērtībā, uz mata kā Intas aprakstītajā situācijā parādās iespēja preci saņemt uz mājām kādā no tuvākajām sestdienām.

Par to gan papildus jāpiemaksā 1,99 eiro, kā arī vēl 19,99 eiro krāvējam par preces uznešanu. Jau pēc preces ievietošanas grozā, sazvanot veikalu pa informācijas tālruni 67428800, darbiniece norāda – veikals pasūtījuma piegādi sestdienā vispār nenodrošina.

Vaicāta, kā gan iespējams, ka sistēma kā sev vēlamo piegādes datumu ļauj izvēlēties sestdienu, darbiniece sola to noskaidrot. To viņa arī paveic – pēc mirkļa atzvana un paskaidro, ka ledusskapi uz mājām "Delfi" žurnāliste nesaņems, jo tas sver vairāk nekā 30 kilogramus.

Sistēmas nepilnības konsultante portālam "Delfi" komentēt nevarēja.

Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Priede atzīst, ka patlaban sistēmā nav iespēju filtrēt preces pēc svara. Sadzīves tehnika varot būt kā kafijas automāti, tā arī ledusskapji, un citas preces ar atšķirīgu svaru. Mājaslapā esot norādīts saņemšanas laiks piegādēm standarta situācijās.

Taču uzņēmumā kategoriski noliedz, ka ledusskapja pircēja Inta sistēmas nepilnību dēļ tikusi maldināta un viņai sagādātas liekas neērtības. Kā apgalvo Priede, tad, veicot apmaksu, Inta gan norēķinājusies par krāvēju, maksājot 19,99 eiro un par piegādi Rīgā 9,99 eiro, bet ne par sūtījuma saņemšanu sestdienā 1,99 eiro.

Foto: DELFI Aculiecinieks

"Visa informācija konkrētajai klientei sniegta vairākkārt. Klientes rakstītais par darbinieces Ineses neieinteresētību nekādā gadījumā neatbilst patiesībai. Darbinieks vairākas reizes klientam zvanīja un skaidroja visu informāciju," uzsver uzņēmuma pārstāve, piebilstot, ka sarunā ar darbinieci Inta tomēr rada risinājumu – vienojās ar kurjerdienestu par citu, sev ērtāku piegādes datumu. Par nenotikušu pakalpojumu, piemēram, neīstenojušos piegādi ar papildu kurjeru, veikals naudu pircējam atmaksā, apgalvo uzņēmumā.

Uzlabojumi veikala pirkumu noformēšanas sistēmā gan esot gaidāmi un tie notikšot jau tuvākajā laikā. Tie mērķēti uz vēl precīzāku klientu informēšanu par piegādes nosacījumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!