Semināra tēmas tika izvēlētas, ņemot vērā šo jautājumu aktualitāti tieši šobrīd. Pēdējā pusgada laikā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir saņēmis ļoti daudz sūdzību no iedzīvotājiem par nekvalitatīvi sniegtiem tūrisma pakalpojumiem un patērētāju tiesību pārkāpumiem ceļojot. Lai mūsu ceļojumi izdotos tik labi, cik esam tos iecerējuši, iedzīvotājiem ir jāzina savas tiesības, piemēram, gadījumos, ja kavējas lidmašīnas reiss, savukārt, tūrisma kompānijām un lidsabiedrībām ir jāzina savi pienākumi pret tūristiem.
Semināra – diskusijas "Ceļosim brīvi Eiropā!" prezentāciju materiāli, kur detalizētāk aprakstītas mūsu tiesības, pienākumi, kā arī sniegti praktiski padomi, kā nodrošināt mūsu ceļojumu veiksmīgu norisi, aplūkojami Ekonomikas ministrijas mājas lapā internetā.