Foto: Publicitātes foto
Diskusijā par Jēkabpils tēla stratēģiju, kuru rīkoja Jēkabpils pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļa, klātesošie atbalstīja ieceri Jēkabpils atpazīstamības veicināšanā vairāk izmantot lūsi, kas jau šobrīd rotā pilsētas ģerboni, informē pašvaldība.

"Ikviena pilsēta un reģions cenšas atrast kaut ko unikālu un īpašu. Lūsis, manuprāt, ir tieši tas, ar ko Jēkabpils var būt īpaša jau šobrīd, taču šīs iespējas līdz šim ir nepietiekoši izmantotas," uzskata sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds, kurš bija viens no pieaicinātajiem diskusijas ekspertiem.

Diskusijas laikā tika konstatēts, ka lūsi var ļoti plaši ekspluatēt gan preču un pakalpojumu sniedzēju nosaukumus, gan arī veidojot īpašus notikumus. Tā var būt gan sporta komanda "Lūši", skolēnu komandas un kolektīvi "Lūsēni", kā arī "Lūša kausa" izcīņa vai konkurss "Zelta lūsis". Klātesošie Jēkabpils uzņēmēji šo ideju sarakstu papildināja ar bāru "Pie lūša", veikals "Lūsēns", kliņģeri ar lūša ķepas nospiedumu u.c.

Ļoti plašas ir lūša izmantošanas iespējas tūrisma veicināšanā. Jēkabpils pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Margita Liepiņa atklāja, ka lūsis kā pilsētas simbols tiks izmantots jau februārī notiekošajā tūrisma izstādē "Balttour 2012". Plašāk par lūša izmantošanu tūrisma veicināšanā vēl līdz tūrisma izstādei plānots diskutēt ar tūrisma speciālistiem un nozares uzņēmējiem.

Jēkabpils Kultūras pārvaldes vadītāja Inta Ūbele diskusijā piekrīta, ka aktīvāk ir jāizmanto lūsi, jo jau šobrīd simbols, kas attēlots pilsētas ģerbonī, noraugās Vecpilsētas laukumā uz pilsētniekiem un viesiem. "Pieaugušie fotografējas, savukārt mazie bērni steidz viņu apmīļot. Lūsis dod impulsu, viņš jau tagad piedāvā dzīvot dzīvi ap viņu," sacīja Inta Ūbele.

Diskusijā piedalījās arī SIA "Edo Consult" projekta vadītāja Ieva Leimane, kura šobrīd izstrādā Jēkabpils attīstības programmu 2014. līdz 2020. gadam. Viņa minēja trīs lietas, kuras būtu akcentējas Jēkabpils tēla veidotājiem. Pirmkārt, Jēkabpils ir laba vide dzīvošanai, otrkārt, te ir priekšnoteikumi darba vietu radīšanai, treškārt, Jēkabpils ir vieta, kur var saņemt plašu pakalpojumu klāstu un socializēties.

"Mums katram pašam ir jāizmana sava domāšana. Jācenšas vairāk ieraudzīt pozitīvo, lai savā attīstībā mēs varētu doties uz priekšu," diskusijā akcentēja Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs.

Kā pieaicināts eksperts diskusijā piedalījās arī reklāmas mākslinieks Viesturs Staņislavskis, kuram ir pieredze "Lattelecom", "Parex bankas", "Jaunā Rīgas Teātra" un citu atpazīstamu korporatīvo identitāšu izstrādē. Viesturam Staņislavskim ir uzticēts arī izstrādāt pilsētas logo skices. "Pilsētas logo nevar būt samākslots, tam ir jāatspoguļo visu iedzīvotāju un organizāciju kopējā būtība. Tāpēc ir būtiska šī diskusija, lai saprastu kas mēs esam, kā sevi jūtam, un kādi vēlamies būt," teica Viesturs Staņislavskis.

Margita Liepiņa atgādina: "Mārketinga stratēģijas izstrādes procesā īpaši nozīmīga ir pilsētas iedzīvotāju iesaistīšana, lai vienotos par kopēju mērķu izvirzīšanu. Pirmā diskusija ir labs pamats turpmākajai pašvaldības sadarbībai ar dažādām sabiedrības grupām un to iesaistīšanu stratēģijas un tēla radīšanā. Pirmās diskusijas laikā visi klātesošie vienojās, ka šobrīd ir ļoti daudz darāmā pie tā, lai veicinātu pilsētas iedzīvotāju enerģiskumu, aktivitāti un lepnumu par savu dzīves un darba vietu. Tad pie tā arī šobrīd jāstrādā!"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!