Foto: Publicitātes foto
Pirms 25 gadiem, 1988. gadā, debitēja "Opel Vectra", kas markas piedāvājumā aizstāja 1970. gadā debitējušo, trīs paaudzēs iznākušo "Ascona" modeli. "Opel Vectra" kļuva populārs automobilis ne tikai Eiropas, bet arī Latvijas jauno un lietoto spēkratu tirgū.

"Opel Vectra" dizaina izstrādē un modeļa nosaukuma izvēlē autoražotājs iedvesmojās no markas flagmaņa "Omega". Turklāt "Vectra" kļuva par pirmo "Opel" modeli, kas pieejams arī ar pilnpiedziņas sistēmu.

Par papildus samaksu automobilim bija pieejama arī jaunā četrpakāpju automātiskā pārnesumkārba ar trim elektroniski regulējamiem darbības režīmiem – ekonomisko, sportisko un ziemas.

Ar "Steyr-Daimler-Puch" kopīgi izstrādātā pilnpiedziņas sistēma ar viskosajūgu bija pieejama komplektācijā ar 1,8 vai divu litru motoru. "Opel Vectra" topmodelis bija "2000 16V 4x4" ar 150 jaudīgo divlitru DOHC četrcilindru dzinēju. Šāds spēkrats spēja paātrināties līdz 215 km/h.

"Opel Vectra" bāzes modelis tika aprīkots ar 75 ZS jaudīgu 1,6 litru motoru. Tāpat bija pieejams 57 ZS jaudīgs 1,7 litru dīzeļdzinējs.

Piecus gadus pēc modeļa debijas, 1993. gadā, tika ieviesta tā luksusa versija – "Opel Vectra V6", kas bija pirmais šīs klases automobilis ar sešcilindru motoru. Tas bija aprīkots ar 170 ZS jaudīgo 2,5 litru V6 agregātu. Tajā pašā gadā "Vectra 2000" modifikāciju nomainīja jaunā "Vectra GT 16V".

1993. gada beigās debitēja arī "Vectra turbo" modifikācija ar "Calibra" kupejas tehnoloģijām – pilnpiedziņas sistēmu, sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un divlitru četrcilindru turbomotoru ar 204 ZS. Šāds spēkrats jau standartā tika aprīkots ar 16 collu riteņiem un spēja paātrināties līdz 240 km/h.

Kad 1996. gadā "Opel Vectra" modeli nomainīja tā jaunā paaudze, astoņus gadus ražotais modelis pavisam tika realizēts 2,5 miljonos eksemplāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!