Foto: Publicitātes foto

Kopš "Bugatti" jaunākā superauto "Chiron" prezentācijas Ženēvas autoizstādē ir pagājis mazāk nekā pusgads, bet franču autoražotājs to spējis pārdot jau 200 vienībās no kopumā 500 plānotajām. Tas ir ārkārtīgi labs rādītājs, jo priekštecim "Veyron" bija nepieciešami četri gadi, lai sasniegtu šādu realizācijas apjomu.

Lai arī mūsdienās ekskluzīvus, ierobežotas sērijas automobiļus izpērk praktiski jau brīdī, kad tie tiek izziņoti, ar "Bugatti" tā nekad nav. Pirmkārt, šie automobiļi ir ārkārtīgi dārgi – "Chiron" cena ir no 2,4 miljoniem eiro. Kaut arī tādus spēkratus pērk cilvēki, kuriem pāris simti tūkstošu "turpu vai šurpu" nav no svara, vairāk bažas rada šo superauto ekspluatācijas izmaksas, īpaši remonts un apkopes.

Ņemot vērā, ka "Bugatti Veyron", neskatoties uz problēmām izstrādes procesā, savulaik pastāvīgi atliekot tā ieviešanu ražošanā, ekspluatācijā sevi pierādīja kā samērā uzticamu auto. Tādēļ jauno "Chiron" bagātnieki pasūtina jau ar zināmu uzticības kredītu.

Iespējams, "Bugatti" nebija rēķinājies ar tik strauju pieprasījuma pieaugumu pēc "Chiron" salīdzinājumā ar "Veyron", jo šobrīd, ja iestājaties rindā pēc jaunā franču superauto, savu spēkratu saņemsiet tikai pēc trim gadiem.

Lai iestātos rindā pēc "Bugatti Chiron", ir jāiemaksā 200 tūkstoš eiro depozīts.

"Bugatti Chiron" ir aprīkots ar jau pazīstamo W16 dzinēju, kas tagad attīsta 1500 zirgspēku jaudu un 1600 ņūtonmetru griezes momentu. Maksimālais braukšanas ātrums tam ierobežots pie 420 km/h atzīmes. Kā norāda "Bugatti", dzinēja jaudas palielināšanai par ceturtdaļu salīdzinājumā ar priekšteci, inženieriem nācās pārveidot vai uzkonstruēt no jauna praktiski katru spēka agregāta detaļu.

Atgādinām, ka "Bugatti Veyron" debitēja 2005. gadā un tā ražošana tika ierobežota līdz 450 vienībām. Pēdējais eksemplārs tika pārdots 2014. gada maijā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!