Foto: LETA

Marijas un Aleksandra Čaka ielā tiek veikti pēdējie sagatavošanās darbi, lai sāktu īstenot pagaidu velojoslu eksperimentu, kurš sāksies decembrī. Vienlaikus tiek spriests arī jautājums par divvirzienu velojoslu izveidi Dzirnavu ielā, ja tiks pieņemts lēmums par pastāvīgu velojoslu izveidi Čaka ielā, portālu "Delfi" informēja Rīgas domes sabiedrisko attiecību nodaļā.

Jau šobrīd Satiksmes departaments veic gan ceļu satiksmes negadījumu, gan satiksmes intensitātes, gan satiksmes kavējumu datu monitoringu Marijas ielā, Aleksandra Čaka ielā un Krišjāņa Barona ielā.

"Veicot šo eksperimentu, īpaši svarīgs ir iedzīvotāju viedoklis – to cilvēku, kas dzīvo, strādā un ikdienā pārvietojas pa šo ielu. Mūsu galvenais mērķis ir radīt ērtu, patīkamu, mūsdienīgu un, galvenais, drošu vidi visiem satiksmes dalībniekiem," norāda Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

"Mēs sekosim līdzi katram eksperimenta solim, izvērtējot gan ietekmi uz sabiedriskā transporta kustību, gan kopējos satiksmes plūsmas ieguvumus un zaudējumus, lai sasniegtu labāko rezultātu," sola Pulks.

Analizējot pirmo iegūto informāciju, attiecībā par kreisā pagrieziena manevra aizliegšanu no Čaka ielas uz Elizabetes ielu, secināts, ka patlaban problēmas ir rīta stundās, bet pārējā dienas laikā tās ir mazāk izteiktas. Satiksmes departamentā norāda, ka tehnisku problēmu, lai varētu šo pagrieziena manevru aizliegt, nav, bet jāņem vērā tas, ka pie šāda risinājuma palielināsies satiksmes intensitāte četros maršrutos: Dzirnavu iela - Kr.Barona iela - Elizabetes iela; A.Kalniņa iela - Kr.Barona iela - Elizabetes iela; Merķeļa iela - Kr.Barona iela - Elizabetes iela; 13.janvāra iela - Satekles iela. Tomēr, lai precīzāk novērtētu transportlīdzekļu apmēru un ietekmi, satiksmes intensitātes datus jāvērtē ilgākā laika periodā.

Tostarp departaments apsver arī iespēju izvietot platformas, lai rastu risinājumu problēmām, kuras ir vērojams sabiedrisko transportu pieturvietās. Departamentā gan norāda, ka to nebūtu iespējams paveikt ātrāk par februāri.

Saņemti arī vairāki iedzīvotāju iebildumi un atsauksmes – gan pozitīvas, gan negatīvas. Departaments aicina iedzīvotājus būt saprotošiem un atgādina, ka tranzītam iespējams izmantot alternatīvos ceļus, piemēram, braucot no Daugavas puses maršrutā: Satekles - Valmieras ielas, Merķeļa - Brīvības - Pērnavas, Krasta - Dienvidu tilts - Piedrujas – Braslas iela vai, braucot no Purvciema puses, maršrutā: Braslas - Piedrujas - Dienvidu tilts - Krasta, Pērnavas - Senču - Zirņu - Kr.Valdemāra (Skanstes) iela.

Pašlaik turpinās papildu darbi pie situācijas uzlabošanas Aleksandra Čaka ielā, lai eksperiments varētu norisināties pēc iespējas veiksmīgāk.

Jau ziņots, ka eksperiments ar pagaidu velojoslām tiks sākts decembrī un ilgs līdz aprīlim. Eksperimentālās velojoslas Marijas un Aleksandra Čaka ielās tika izveidotas 11. novembrī.

Tostarp ielā patlaban tiek veikta ceļa zīmju uzstādīšana un apzīmējumu uzklāšana. Nākamgad plānots veikt ielas labiekārtošanu – soliņu uzstādīšanu, koku stādīšanu un citus labiekārtošanas darbus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!