Foto: Publicitātes foto

Kompānijas BMW elektromobiļu "i" nodaļas interjera dizainers Matiass Junghans uzskata, ka milzīgo ekrānu modei automobiļos gaidāms drīzs gals. Pēc viņa domām, tendence, ko aizsāka "Tesla" ar 17 collu milzīgo ekrānu "Model S" spēkratā, "paliks pagātnē", bet "melno stikla virsmu" vietā automobiļos vietu ieņems tehnoloģijas, kas spēs pildīt tādas pašas funkcijas. Šādu prognozi viņš izteicis vebinārā kopā ar kolēģiem no "Polestar" un "Pininfarina".

Junghans savā prezentācijā norādīja, ka sistēmas, kas darbojas uz mākslīgā intelekta pamata, izpildīs arvien vairāk un vairāk funkciju, tostarp ar balss saziņas palīdzību. Mūsdienās ekrāni aizņem aizvien vairāk vietas automobiļa salona priekšējā panelī, bet nākotnē tiem būs mazāka nozīme, līdz ar to tie arī gabarītos būs mazāki un priekšējā panelī parādīsies tikai nepieciešamības gadījumā.

Šis nav tikai "BMW i" interjera dizainera pieļāvums, viņa tēzei piekrīt arī kolēģi no citām kompānijām. Piemēram, Konni Blomme no "Polestar" uzskata, ka lielo ekrānu tendence ir sasniegusi savu pīķi, un interese pēc tiem strauji saruks. Cilvēkus automobiļos visvairāk sajūsmina vispārējais dizains, nevis ekrāni, viņš uzver.
Foto: Publicitātes foto

Turklāt liekie ekrāni novērš autovadītāja uzmanību no ceļa. Šai problēmai risinājumu ir radis, piemēram, "Continental" – šī kompānija ir izstrādājusi ekrānu priekšā sēdošajam pasažieriem, kā attēls pie stūres sēdošajam praktiski nav redzams, jo viņu sasniedz mazāk nekā viens procents ekrāna izstarotās gaismas.

Šobrīd gan jaunākie koncepta un sērijveida modeļi ir pārpilni milzīgu ekrānu, piemēram, jaunākajiem "Mercedes-Benz" modeļiem ekrāns stiepjas no visā priekšējā paneļa platumā – no vienām durvīm līdz otrām. Tomēr interjera dizaineri ir vienisprātis, ka paredzamā nākotnē tos aizstās vienkārši mākslīgajā intelektā balstīts balss asistents.
Foto: Publicitātes foto

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!