Foto: Shutterstock

Ņemot vērā Eiropas Zaļā kursa ambiciozos mērķus klimata pārmaiņu un vides degradācijas seku samazināšanai un pieaugošo elektroautomašīnu īpašnieku skaitu Latvijā, dibināta Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB).

Biedrība apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā.

Tāpat paredzēts veidot sadarbību ar infrastruktūras un elektroauto tehnoloģiju uzņēmumiem un veicināt sabiedrības izglītošanu par elektroauto priekšrocībām un lietošanas praksi, sekmējot videi saudzīgā pārvietošanās veida izplatību.

"Pāris gadu laikā elektroauto skaits uz Latvijas ielām ir daudzkāršojies. Gada pirmajā pusē Latvijā reģistrēto elektroauto skaits ir pieaudzis par 33% un sagaidāms, ka pieaugums turpmāk būs vēl straujāks," norāda LEAB valdes loceklis Jānis Bekers.

"Ja neskaita Eiropas Zaļā kursa pieņemšanu, Latvijai vēl jāveic apjomīgs darbs, pielāgojot normatīvos aktus un izstrādājot jaunas stratēģijas, lai veicinātu elektroauto izplatību un ērtu lietošanu. No otras puses – iedzīvotāji nav pietiekami informēti par to, kā attīstījušās elektroauto tehnoloģijas, jo izaugsme bijusi strauja. Tāpat jāpopularizē valsts sniegtais atbalsts elektroauto iegādē. Pilsoniskajai iniciatīvai ir liela nozīme, lai elektroauto nākotni Latvijā varētu ietekmēt arī elektroauto gala lietotāji," skaidro Bekers.

LEAB darbību plāno īstenot gan izstrādājot ieteikumus un veicinot elektroauto īpašnieku iesaisti nākotnes normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā, gan nodrošinot drošticamu informāciju, veicot elektroauto testus Latvijas apstākļos, īstenojot pētījumus un apkopojot ekspertu viedokli.

LEAB valdē ievēlēti elektroauto entuziasti un nozares uzņēmumu pārstāvji: Kārlis Mendziņš, Māris Reliņš, Mārtiņš Stirāns, Artis Markots un Jānis Bekers.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!