Foto: Publicitātes foto

Sākot ar 2026. gadu, "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji sāks saņemt un līdz ar to ražošanā izmantot zema CO2 emisiju līmeņa tēraudu, informēja uzņēmumā.

"Porsche AG" un Zviedrijas enerģētikas jaunuzņēmums "H2 Green Steel" nule parakstījuši vienošanos par zema CO2 emisiju līmeņa tērauda piegādi. Sadarbības mērķis ir vēl vairāk uzlabot "Porsche" automobiļu oglekļa emisiju bilanci.

2025. gada beigās "H2 Green Steel" Zviedrijas pilsētā Būdenā (Boden) plāno sākt tērauda ražošanu, izmantojot atjaunīgo enerģiju, un jau no 2026. gada sākuma "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji saņems "H2 Green Steel" zemā emisiju līmeņa tēraudu. Šim materiālam būs viena no zemākajām oglekļa dioksīda pēdām tirgū.

"H2 Green Steel" inovatīvajā ražošanā izmanto ūdeņradi un elektrību no atjaunīgajiem enerģijas avotiem, tāpēc tērauda ražošana tiek nodrošināta gandrīz bez CO2 izmešiem. "H2 Green Steel" pārstāvji norāda, ka CO2 emisijas ir līdz pat 95% mazākas salīdzinājumā ar parastu tērauda ražošanu, kurā izmanto koksa ogles.

"Porsche" automobiļu sērijveida ražošanā gadā paredzēts izmantot līdz 35 000 tonnu Zviedrijā saražotā zema emisiju līmeņa tērauda. Pērn "Porsche" automobiļu ražošanā tika izmantoti 220 000 tonnu tērauda.

""Porsche" strādā, lai līdz 2030. gadam panāktu oglekļa izmešu ziņā neitrālu bilanci visā savu automobiļu ražošanas tīklā. Mūsu ilgtspējas stratēģijā būtiska loma ir zema CO2 emisiju līmeņa tēraudam. Izmantojot "H2 Green Steel" ražoto tēraudu, mūsu mērķis ir vēl vairāk samazināt CO2 emisijas, ko rada šis ražošanā tik svarīgais materiāls," skaidro "Porsche AG" par iepirkumiem atbildīgā valdes locekle Barbara Frenkela.

Pēdējos gados tērauda īpatsvars "Porsche" automobiļos pastāvīgi ir ticis samazināts. Tajā pašā laikā "Porsche" arvien vairāk vieglu konstrukciju izstrādē izmanto alumīniju. Tomēr tērauda lielisko mehānisko īpašību dēļ tas joprojām ir viens no galvenajiem materiāliem sporta automobiļu ražošanā.

"Enerģija, procesi un materiāli piegādes tīklā veido ievērojamu CO2 emisiju īpatsvaru. Tāpēc, īstenojot mūsu dekarbonizācijas stratēģiju, vēlamies palielināt pārstrādātu materiālu un videi draudzīgas elektroenerģijas izmantošanu tiešo piegādātāju ražošanas procesos," komentē Frenkela.

"H2 Green Steel" dibināts 2020. gadā ar mērķi paātrināt tērauda rūpniecības dekarbonizāciju, izmantojot videi draudzīgu ūdeņradi. "H2 Green Steel" dibinātājs un lielākais akcionārs ir "Vargas", kas ir arī Zviedrijas akumulatoru ražotāja "Northvolt" līdzdibinātājs un viens no lielākajiem akcionāriem. "H2 Green Steel" galvenais pārvaldes birojs atrodas Stokholmā, Zviedrijā. Tā pirmā videi draudzīgā tērauda ražotne tiek būvēta Būdenā, Zviedrijas ziemeļos.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!