Foto: Publicitātes foto
To, ka mūsu pirkumu grozs kļuvis par dažiem centiem vai eiro dārgāks, liela daļa droši vien nemaz nepamana. Tomēr ikviens, kurš pēdējos gados ir iegādājies jaunu transportlīdzekli, uz jautājumu par automobiļu cenu izmaiņām, visticamāk, atbildēs skarbi – tās ir strauji pieaugušas. Taču cenu kāpums visām mašīnām nav vienāds, un šo atšķirību iemesli ir ļoti dažādi.

Divas tendences

Aplūkojot konkursa "Latvijas Gada auto 2024" autoparku, var saskatīt ļoti skaidru tendenci: balvas kandidātu bāzes cena ir sasniegusi 40 807 eiro. Taču tikai pirms dažiem gadiem bija vērojama pavisam cita aina.

"2020. gadā "Latvijas Gada auto" konkursam bija pieteikts rekordliels pretendentu skaits. To vidū bija, piemēram, "Volkswagen T-Cross". Tā sākumcena tolaik bija 15 990 eiro, bet tagad – 22 003 eiro. Kompaktais "Škoda Scala" piedzīvojis cenas lēcienu no 14 900 uz 18 750 eiro. Jaunais "Kona Hybrid" tagad maksā vismaz 30 990 eiro, bet iepriekšējā paaudze – 24 990 eiro. Šādu piemēru ir daudz, turklāt šeit runa nav tikai par jaunu modeļa paaudzi. Lielākoties būtisks cenu kāpums parādījies brīdī, kad modelis ticis atjaunināts," stāsta "Latvijas Gada auto" žūrijas biedrs un "Profi Latvija" redaktors Guntars Pulss.

"Premium" segmentā sadārdzinājums ir vēl iespaidīgāks. "Tagad "BMW X5" sākumcena ir 82 060 eiro, bet 2020. gadā šo modeli varēja iegādāties no 65 550 eiro. "Porsche Macan S" tolaik bija pieejams no 65 219 eiro, bet tagad jau par 81 800 eiro. Un šādas atšķirības radušās četru gadu laikā," situāciju ilustrē Guntars.

Tāpat vērojama arī kāda ļoti interesanta tendence – pastāvīgi samazinās cenu plaisa starp pilnībā elektriskiem auto un iekšdedzes mašīnām. Piemēram,

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!