Foto: Publicitātes foto

Svinot "Audi RS4" modeļa 25. gadskārtu, "Audi" ierobežotā daudzumā laiž tirgū divus ekskluzīvus automobiļus – "Audi RS4 Avant Edition 25 years" un "RS5 Sportback Performance Edition". Eiropā klientiem būs pieejamas vien 250 katra modeļa vienības. "Audi A4" sērijas flagmanim "RS4 Avant Edition 25 years" ir iespaidīga braukšanas dinamika, izsmalcinātas salona un eksterjera detaļas, kā arī leģendārā Imolas dzeltenā krāsa.

Deviņdesmitajos gados "Audi" radīja sportiska universāļa ideju ar "Audi Avant RS" un "Audi S6 plus" modeļiem. Taču pirmais uzņēmuma "quattro GmbH" (tagad "Audi Sport GmbH") radītais modelis bija 1999. gada B5 paaudzes "RS4 Avant", kas plašu uzmanību piesaistīja ar platāku virsbūvi un 2,7 litru sešu cilindru biturbo dzinēju, kas tika izstrādāts sadarbībā ar "Cosworth" un nodrošināja tam laikam iespaidīgu 380 ZS jaudu.

Pēc dažiem gadiem tirgū parādījās "RS4" īpaši sportiskā versija "RS4 Sport", kurai bija vēl zemāka balstiekārta, sporta sēdekļi, sporta izplūdes sistēma un zamšādas stūre. Jaunais "RS4 Avant Edition 25 years" izskatā atbalsojas automobiļa neaizmirstamais dizains, un tā ir sportiskākā pašreizējās B9 sērijas versija.

Lielāka jauda, lielāks braukšanas prieks

"Audi RS4 Avant Edition 25 years" pilnveidotais dzinējs, balstiekārta un riteņu uzlabojumi nodrošina iespaidīgu veiktspēju. Maksimālais griezes moments ir 600 Nm un jauda sasniedz 470 ZS, kas ir par 20 ZS vairāk nekā "RS4 Avant".

"RS4" jubilejas versija no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,7 sekundēs, kas ir par 0,4 sekundēm ātrāk nekā "RS4 Avant". Automobilis var attīstīt maksimālo ātrumu 300 km/h, bet keramiskā bremžu sistēma pārliecinoši tiek galā ar automobiļa apstādināšanu. "RS" sporta izplūdes sistēma ar matēti melniem uzgaļiem rada intensīvu dzinēja skaņu.

"Audi RS4 Avant Edition 25 years" standarta aprīkojumā ir manuāli regulējama "RS" sporta balstiekārta "Pro", kas nodrošina lielisku dinamikas un komforta kombināciju. Jubilejas modeļa braukšanas augstums ir par 10 milimetriem zemāks nekā "RS4 Avant". Turklāt klienti var manuāli pazemināt braukšanas augstumu vēl par 10 milimetriem.

Automobilis ir aprīkots arī ar "quattro" sporta diferenciāli, kas nodrošina lielāku manevrētspēju un braukšanas prieku, jo sevišķi dinamiskajā "Audi drive select" braukšanas režīmā. Atjauninātā pārnesumkārbas vadības bloka programmatūra nodrošina īsākus pārslēgšanās laikus un ievērojami lielākas atšķirības starp braukšanas režīmiem.

Ekskluzīvā "Audi RS4 Avant Edition 25 years" priekšējās ass negatīvais sagāzums ir palielināts līdz diviem grādiem. Tas uzlabo saķeri un vadāmību, līkumus izbraucot lielākā ātrumā.

Dizains, kas atgādina "RS4 Sport"

Lai godinātu klasiskā "RS4 Sport" krāsu, jaunais modelis ir pieejams arī Imolas dzeltenajā krāsā. Virsbūve pieejama arī "Nardo" pelēkā un "Mythos" melnā krāsā.

"Audi RS4 Avant Edition 25 years" ir patiesi īpašs modelis, pateicoties daudziem īpašiem dizaina elementiem. Piemēram, sānu logu apmales ir glancēti melnas. Pirmo reizi aizmugurējiem lukturiem ir melns ielaidums, arī "Audi" riņķi un uzraksti ir glancēti melni, bet "Matrix LED" priekšējiem lukturiem ir "RS" modeļiem raksturīgais melnais ietvars. Bāzes aprīkojumā ir arī tonēti aizmugurējo durvju un sānu logu stikli.

Salons ar dzeltenām dekoratīvām šuvēm atgādina 2001. gada "RS4 Sport" melnas un dzeltenas "Alcantara" ādas kombināciju, savukārt tradicionālais sarkanais "Audi Sport" rombs un melnais "RS" uzraksts jaunajā modelī tagad ir arī dzeltenā krāsā.

Matēti skaitļi no 1 līdz 250 uz centrālās konsoles norāda katra automobiļa kārtas numuru. Klienti, kas iegādājas "Audi RS4 Avant Edition 25 years", var izvēlēties baltu fonu tahometram un spidometram vadības ekrānā, kas ir kā cieņas apliecinājums 1994. gada "Audi Avant RS2", kam sākotnēji bija balti analogie mērinstrumenti.

"Audi RS5 Performance Edition" ar 470 ZS

"RS5 Sportback Performance Edition" ierobežota izlaiduma sērijas modelim arī ir piešķirta lielāka jauda ar V6 biturbo dzinēju. Tagad tā sasniedz 470 ZS, kas ir par 20 ZS vairāk nekā "RS5 Sportback", savukārt maksimālais griezes moments ir 600 Nm un maksimālais ātrums sasniedz 300 km/h. Jaunais modelis no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,7 sekundēs, kas ir par 0,2 sekundēm ātrāk nekā standarta "RS5".

"Audi RS5 Sportback Performance Edition" arī bāzes aprīkojumā ietilpst "RS" sporta balstiekārta ar dinamisko stūrēšanu un "Torsen" diferenciāli.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!