Foto: Publicitātes foto

Piektdien, 22.septembrī, Mežaparka estrādes izstādes zālē plašākai publikai pirmoreiz Latvijā tika prezentēts jaunais "BMW i5" elektroauto.

"Klimata pārmaiņas, tehnoloģiju attīstība, mākslīgais intelekts – visi šie faktori ietekmē mūsu ikdienu, un nereti mēs domājam par to, kas mūs sagaida nākotnē. BMW vienmēr ir tiecies īstenot visdrosmīgākās un inovatīvākās vīzijas. Vairākus gadu desmitus BMW ir veidojis automobiļu vēsturi, un šodien mēs pāršķiram jaunu lapaspusi biznesa klases automobiļu attīstībā. Esam lepni prezentēt jauno, pilnībā elektrisko "BMW i5" modeli, kas ir būtisks solis ceļā uz ilgtspējīgu nākotni," stāsta Andris Ustups, BMW autosalona vadītājs.

Jaunais, pilnībā elektriskais "BMW i5" tiek laists klajā divās dzinēja versijās. Elektroauto cienītājiem kā viens no variantiem ir 5. sērijas "BMW i5 eDrive40", kura elektromotora kopējā jauda ir līdz pat 250 kW / 340 ZS, kas ļauj automobilim sasniegt ātrumu no 0 līdz 100 km/h sešās sekundēs, un tā maksimālais braukšanas ātrums ir 193 km/h.

Turpretī jaudīgāku auto cienītājiem tiek piedāvāts "BMW i5 M60 xDrive", kas spēj nodrošināt līdz pat 442 kW / 601 ZS piedziņas jaudu apvienojumā ar "M" veiktspēju. Automobilis spēj paātrināties no 0 līdz 100 km/h 3,8 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir elektriski ierobežots pie 230 km/h atzīmes.

Pateicoties jaunākajai adaptīvajai rekuperācijas versijai un siltumsūkņa tehnoloģijai, kas uztur izvēlēto salona temperatūru, jaunajiem "BMW i5" ir pieaudzis iespējamais nobraukuma attālums ar pilnu uzlādi. Saskaņā ar WLTP ciklu "BMW i5 M60 xDrive" maksimālā sniedzamība ir robežās no 455 līdz 516 km, taču "BMW i5 eDrive40" modelim – no 497 līdz 582 km. Turklāt "Max Range" režīmā, ja nepieciešams, sniedzamību var palielināt pat par 25%, ierobežojot jaudu un ātrumu un deaktivizējot komforta funkcijas.

Rūpējoties par vadītāja un pasažieru komfortu, jaunais automobilis, salīdzinot ar iepriekšējo 5. sērijas paaudzi, ir kļuvis plašāks un ērtāks. Tā garums ir pieaudzis par 97 mm, sasniedzot 5060 mm, platums par 32 mm, sasniedzot 1900 mm, savukārt augstums par 36 mm, sasniedzot 1515 mm.

Modernajam "BMW i5" modelim ir ievērojami paplašināts pieejamo vadītāja asistentu sistēmu klāsts daļēji automatizētai braukšanai un novietošanai autostāvvietā, piemēram, "Driving Assistant Professional", tostarp stūrēšanas un joslas kontroles palīgsistēma un distances kontrole ar "Stop&Go" funkciju. Tāpat arī jaunā modeļa vadības sistēma ir krietni uzlabota – tradicionālās kontroles pogas ir nomainītas ar pilnībā digitālu ekrāna sistēmu, kas ietver 12,3 collu informācijas ekrānu un 14,9 collu kontroles ekrānu.

Latvijā jaunais "BMW i5 eDrive40" maksā no 75 600 eiro, savukārt "M60 xDrive" versijā – no 103 000 eiro.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!