Ceturtdien, 21. jūlijā, tika oficiāli atklāta jaunuzbūvētā rallijkrosa trase CSDD Biķernieku kompleksajā sporta bāzē, kurā jau gaidāmajā nedēļas nogalē notiks "ģenerālmēģinājums" pirms lielākā autosporta notikuma Baltijā - pasaules rallijkrosa čempionāta ("World RX") Latvijas posma.

Pasākumā klātesošās oficiālās personas izteica gandarījumu par jauno trasi, kas ir unikāla ne tikai Baltijas, bet visas pasaules autosporta mērogā un ļaus Latviju vēl nopietnāk iezīmēt globālajā motoru sporta kartē.

Gaidāmajā nedēļas nogalē, 23. un 24. jūlijā, jaunajā Biķernieku rallijkrosa trasē notiks NEZ čempionāta sacensības, kas uzskatāmas par ģenerālmēģinājumu pirms oktobrī paredzētā "Neste World RX of Latvia". Šajās sacensībās piedalīsies abi Latvijas "World RX" braucēji Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, kuri tādējādi iegūs vērtīgu pieredzi pirms sava māju posma pasaules čempionātā.

Kā portālam "Delfi" atklāja sacensību rīkotāji, NEZ čempionāta posmā tiks izmēģinātas lielākā daļa specifisko sistēmu un pozīciju, kas jāizmanto oktobra "World RX" posmā. "Lai oktobrī viss notiktu bez aizķeršanās, nolēmām lielu daļu aprīkojuma - laika ņemšanas iekārtas, tiesnešu posteņi, trases apkalpojošā tehnika un citas- izmēģināt jau tagad," pastāstīja "RA Events" direktors Raimonds Strokšs. "Ja kāda problēma "izlīdīs", tad labāk lai tagad, nevis pasaules čempionāta posma laikā."

2016. gada pasaules rallijkrosa čempionāta posms, kas notiks 1. un 2. oktobrī, ir nozīmīgākās sporta sacensības šogad Latvijā.

Biķernieku rallijkrosa trases garums ir 1294 metri, un tās seguma proporcija atbilst FIA pasaules rallijkrosa čempionāta prasībām – 60% trases garums būs ar asfalta segumu, bet atlikušie 40% – grants posms. Trases būvniecības darbus veica ceļu būves firma SIA "Binders".

Trasē kopumā izveidoti trīs tramplīni – lielākais no tiem atradīsies trases grants sekcijā, bet atlikušie divi izvietoti paralēli viens otram – viens trases pamataplī, bet otrs – "Joker" aplī, rodot unikālu risinājumu, salīdzinot ar citām pasaules rallijkrosa čempionāta trasēm. Braukšanas virziens būs pretēji pulksteņrādītāja virzienam, tā astoņi no 12 trases līkumiem vedīs pa kreisi, bet četri – pa labi. Atbilstoši datorsimulāciju datiem, paredzams, ka jaudīgākās "Supercar" klases braucēji apli veiks aptuveni 60 sekundēs.

No ceļu būvē ierastās prakses jaunākajiem FIA standartiem un prasībām atbilstošas rallijkrosa trases būvniecībā atšķirīga bijusi gan asfalta, gan "netīrā seguma" posma būvniecība. Arī Šveices uzņēmumā "Geobrugg" radītais drošības aprīkojums bija jaunums gan būvniekam, gan ražotājam, jo virkne elementu ir inovācijas, kuras pirmo reizi uzstādītas tieši Biķerniekos.

"Binders" speciālisti kā lielāko izaicinājumu minējuši "netīrā seguma" jeb minerālmateriāla un cementa maisījuma posma izbūvi un risinājumu tā savienojuma vietām ar asfaltu. Īpašais materiāls pirms tā izbūves trasē tika vairākkārtīgi testēts gan laboratorijā, gan praksē, lai sasniegtu pareizo mitrumu un sablīvējumu. Tā rezultātā 580 metrus garais posms, kurā izveidoti arī trīs tramplīni, ir sasniedzis autosportam un attiecīgajām slodzēm nepieciešamo kvalitāti, viendabīgumu, noturību un ilgmūžību. Turklāt šai ceļa daļai jāput, un virsmai jāmazina riepu saķere ar segumu.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!