Foto: Publicitātes foto

Drīz pēc modernizētās "Audi Q5" standarta versijas vācu autoražotājs prezentējis arī tā uzlaboto sportisko modifikāciju "SQ5 TDI". Automobilim ir modernizēts ne tikai eksterjera un interjera dizains, bet arī jaudīgais dīzeļdzinējs padarīts ekoloģiski tīrāks.

"Audi SQ5 TDI" pirmā paaudze, kas tirgū nonāca 2012. gada rudenī, bija pirmais "Audi S" modelis ar dīzeļdzinēju. Jaunākajā modeļa versijā trīs litru V6 dzinējs attīsta 341 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu, kas tiek sasniegts diapazonā no 1750 līdz 3250 apgriezieniem minūtē. 3.0 TDI jaudu attīsta ātrāk un krietni spēcīgāk nekā iepriekš.

Šis dzinējs "Q5" saimes sportiskākajam modelim sniedz iespēju paātrināties no vietas līdz 100 km/h vien 5,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ir 250 km/h. Tāpat kā pirmajam "SQ5 TDI" modelim, izplūdes sistēmas konfigurācija V6 dzinējam piešķir izteiksmīgu skaņu.

Jauda tiek novadīta ar astoņu pārnesumu "Tiptronic" ātrumkārbu. Normālos braukšanas apstākļos "quattro" pastāvīgā visu riteņu piedziņas sistēma jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi sadala attiecībā 40 pret 60. Sānslīdes gadījumā lielākā jauda tiek nodota asij ar labāku saķeri. Līdz pat 70% jaudas var nonākt priekšējiem un 85% – izmugurējiem riteņiem. Ātri izbraucot līkumus, riteņu selektīvā jaudas kontrole nedaudz piebremzē līkuma iekšpusē esošos riteņus, tādējādi palīdzot nodrošināt precīzāku vadāmību.

"Audi" aizmugurējā asī var uzstādīt sporta diferenciāli, kas aktīvi kontrolē jaudas sadalījumu starp riteņiem brīžos, kad autovadītājs izvēlas sportisku braukšanas stilu. Tas vairāk jaudas novada aizmugurējiem riteņiem, kas atrodas līkuma ārpusē un ir ar labāku saķeri – burtiski iespiežot automašīnu līkumā un novēršot nepietiekamas vadāmības iespēju. Sporta diferenciālis pieejams papildu komplektācijā.

"Audi SQ5 TDI" balstiekārta ir pilnībā aprīkota, lai spētu pārvaldīt jaudīgā dīzeļdzinēja veiktspēju. Piecu posmu balstiekārta vada katru no četriem riteņiem. "S" sporta balstiekārta ar amortizatoru kontroli pazemina virsbūvi par 30 mm salīdzinājumā ar "Q5" modeli.

Atjauninātais "Audi SQ5" standarta komplektācijā aprīkots ar 20 collu alumīnija diskiem un 255/45 izmēra riepām. Papildu komplektācijā iespējams izvēlēties "Audi" vai "Audi Sport GmbH" 21 collas diskus. Priekšējā ass ir aprīkota ar sešu virzuļu alumīnija bremžu skavām un 375 mm diametra bremžu diskiem.

48 voltu daļējā hibrīda sistēma (MHEV) izmanto siksnas ģeneratora-starteri (BAS), litija jona akumulatoru, kas uzkrāj MHEV enerģiju, un 48/12 voltu strāvas pārveidotāju. Kad automašīna samazina ātrumu, MHEV sistēma atgūst līdz pat 8 kW jaudas. Sportiskais SUV ar izslēgtu dzinēju spēj braukt līdz pat 40 sekundēm. MHEV sistēmai ir potenciāls samazināt degvielas patēriņu pat par 0,7 litriem uz 100 kilometriem, sola ražotājs.

Modernizētajam "Audi SQ5 TDI" standarta aprīkojumā ir LED priekšējie lukturi, bet papildu komplektācijā tiek piedāvāti "Matrix LED" lukturi. Papildu komplektācijā "SQ5 TDI" pieejams ar aizmugurējiem lukturiem, kurus papildina jaunā digitālā OLED tehnoloģija. OLED aizmugurējie lukturi sadalīti trīs daļās pa sešiem segmentiem katrā. Pasūtinot savu automobili, klienti var izvēlēties starp trim aizmugurējo lukturu apgaismes parakstiem – katram no tiem ir savs īpašais dizains. Pārslēdzot "Audi Drive Select" režīmu uz "Dynamic", lukturi iegūst vēl vienu dizaina versiju. OLED aizmugurējiem lukturiem ir arī attāluma noteikšanas funkcija, kas aktivizē visus OLED segmentus gadījumā, ja kāds automobilis no aizmugures pietuvojas stāvošam "SQ5" mazāk nekā divu metru attālumā.

MMI skārienjutīgais 10,1 collu displejs, kas ir "MIB 3" modulārās informācijas un izklaides platformas centrālais elements, kalpo gan kā ievades, gan displeja ierīce instrumentu paneļa centrā. Savukārt instrumentu paneļa 12,3 collu displejs sniedz trīs dažādus grafiskos izkārtojumus – "Dynamic", "Sport" un "Classic". Papildu komplektācijā "Audi" piedāvā arī projekcijas (head-up) displeju.

"myAudi" aplikācija savieno automobili ar lietotāja viedtālruni. "Audi Phone Box" savieno viedtālruni ar automašīnas antenu un spēj to uzlādēt, izmantojot indukciju. Papildu komplektācijā pieejamā "Bang & Olufsen 3D Premium" skaņas sistēma nodrošina unikālu skaņas pieredzi.

"SQ5" nodrošina visas "Q5" asistentu sistēmas – "Turn Assist", "Collision Avoidance Assist" un "Exit Warning", palīdzot uzlabot drošību uz ceļa. Garākos pārbraucienos adaptīvās kruīza kontroles asistents palīdz autovadītājam kontrolēt ātrumu, bremzēšanu, kā arī palīdz noturēties savā joslā. "Predictive efficiency assistant" palīdz saglabāt ekonomisku braukšanas stilu, tādējādi samazinot degvielas patēriņu.

Atjauninātais "Audi SQ5 TDI" Eiropas tirgū nonāks 2021. gada pirmajā ceturksnī. Tā bāzes cena Vācijā būs no 68 000 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!