Foto: Publicitātes foto

Sestās paaudzes "Opel Corsa" pamatā ir pilnīgi jauns dizains, kas ir pamats efektivitātes uzlabošanai. Jaunā "Corsa" savu pirmizrādi svinēs pirms šī gada beigām. Jau šobrīd autoražotājs oficiāli paziņojis, ka jaunais modelis pie aptuveni tādiem pašiem virsbūves gabarītiem būs ievērojami vieglāks un vieglākajā versijā tās svars nepārsniegs maģisko vienas tonnas atzīmi.

Neatkarīgi no tā, vai jaunā "Opel Corsa" ir darbināma ar dīzeļdegvielu, benzīnu vai – pirmo reizi – ar elektrību, katra jaunā "Corsa" ir ieguvēja no samazinātā svara: uzlabojas braukšanas dinamika un samazinās degvielas patēriņš.

Nākamās paaudzes vieglākā versija nepārsniedz maģisko 1000 kilogramu atzīmi – neskaitot vadītāju, piecdurvju versija sver tikai 980 kg. Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, šī modeļa paaudze ir par 108 kg vieglāka. Tas ir aptuveni 10% svara ietaupījums, lai gan jaunajam modelim ir līdzīgs garums – 4,06 metri. Tik liela svara samazināšana, saglabājot līdzīgus izmērus, ir ievērojams attīstības sasniegums.

Vieglā svara dizains sākas datorā, izmantojot jaunākās virtuālās izstrādes metodes. "Corsa" ir zaudējusi tik daudz svara, pateicoties dažādu tērauda marku un savienojumu metožu īpašai izmantošanai. Tās ietver konsekventu īpaši augstas stiprības tēraudu izmantošanu, kā arī slodzes punktu, savienojumu, struktūras un formas optimizāciju.

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, daļēji nokomplektēta virsbūve ir par 40 kg vieglāka. Nākamā "Corsa" ir balstīta uz jauno daudzfunkcionālo platformu mazajām un kompaktajām automašīnām, kas ļauj izmantot dažādas piedziņas sistēmas. Klienti varēs izvēlēties starp iekšdedzes dzinējiem vai pilnībā elektrisko versiju.

Īpaši vieglais alumīnija dzinējs, kā arī priekšējo un aizmugurējo asu optimizācija arī veicina zemo kopējo svaru. Īpaši kompaktais trīs cilindru benzīna dzinējs sver apmēram par 15 kg mazāk nekā iepriekšējās paaudzes līdzinieks. Ļoti neparasts mazo automobiļu segmentā ir jaunās "Corsa" alumīnija motora pārsegs, kas, lai gan ir garāks, ietaupa 2,4 kg salīdzinājumā ar iepriekšējā modeļa tērauda pārsegu.

Jaunā optimizētā sēdekļu struktūra ietaupa 10 kg – 5,5 kg priekšā un 4,5 kg aizmugurē. Visu uzlabojumu kopums rada svara samazinājumu, kas apvienojumā ar optimālu aerodinamiku un efektīviem dzinējiem ļaus ievērojami samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas.

Kopš ieviešanas 1982. gadā "Opel Corsa" ir izgatavota vairāk nekā 13,6 miljonos eksemplāru. Sestā paaudze šobrīd tiek gatavota ražošanai un būs pieejama Latvijā šī gada beigās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!