Foto: Publicitātes foto

Latvijas autosportists Reinis Nitišs ar lielu prieku sagaida savu atgriešanos pasaules rallijkrosa čempionātā ("World RX"), un Zviedrijas posmā viņš lūkos izvairīties no problēmām kvalifikācijas braucienos, bet pusfinālā nobraukt pēc iespējas ātrāk un sasniegt finālu, sarunā ar portālu "Delfi" pastāstīja pats Nitišs.

"World RX" sezonā aizvadīti pieci posmi, un Nitišs startēja tikai pirmajās sacensībās, kas risinājās Abū Dabī. Nitišs kā GRX komandas attīstības pilots laikā starp Abū Dabī un Zviedrijas posmiem testēja "Hyundai i20" mašīnu.

"Šajā laikā esmu aizvadījis testus, bet kurās trasēs un kādus testus, to atklāt nevaru. Mēs nedrīkstam visu izpaust, jo tas ir augstākais pasaules līmenis, tāpēc komandai ir savi noslēpumi," stāstīja Nitišs.

"Esmu gandarīts, ka varēšu startēt Zviedrijā. Pagājušajā nedēļā iekāpu "Hyundai" automašīnā un vajadzēja atcerēties, kā jāgriež stūre un kā ātrumi jāpārslēdz," jokojot sacīja Nitišs. "Taču es to tik ļoti izbaudīju un braucu ar tādu prieku. Viss arī sanāca, viss gāja pēc plāna. Neuzsāku treniņu procesu pārāk agresīvi, bet lēnām kāpināju tempu un dienas beigās bijām apmierināti."

Pagājušajā sezonā Nitišs Eiropas čempionāta "SuperCar" klasē uzvarēja sacensībās Zviedrijā, bet pasaules čempionāta ietvaros šajā posmā viņa labākais rezultāts ir ceturtā vieta 2014. gadā. Savukārt šajā sezonā GRX komandas pamatsastāva piloti Niklass Gronholms un Timurs Timerzjanovs ir vieni no sezonas favorītiem, tāpēc latvietim būs pietiekami jaudīga mašīna, lai cīnītos par augstu pozīciju.

"Zviedrijā nebūs vieglas sacensības, jo tur būs 25 braucēji, no kuriem deviņiem šis būs vienīgais posms šīs sezonas čempionātā. Viņiem visiem liksies, ka ir iespēja sevi pierādīt un uzvarēt pasaules čempionāta posmu. Ja ar tādu domāšanu nāk uz startu, tad var sataisīt visādas ziepes, no kurām man būs jāuzmanās. Man svarīgākais tikt līdz finišam, iekļūt pusfinālā, kur varēs dot gāzi," uzsvēra Nitišs.

"Zviedrijā ir palikusi viena no retajām īstajām rallijkrosa trasēm. Tur ir īsts rallijkrosa grants segums, labs asfalta segums, ir tramplīni, ir tramplīni līkumos, kā arī citādāks džokera aplis, kurā ir sarežģīts līkums. Visu sarežģī arī īsā starta taisne uz asfalta seguma, un pēc 20 metriem segums mainās uz grunti. Man šī trase nepatīk tikai tāpēc, ka visiem pārējiem tā patīk. Visi to sauc par mīļāko un labāko trasi, bet man svarīgākais ir uzrādīt labu rezultātu," viņš uzsvēra.

Sezonas pirmajā posmā Abū Dabī Nitišs pusfinālā piedzīvoja avāriju pēc cīņas ar Antonu Marklundu, un viņam gribas reabilitēties par šo neveiksmi.

"Es domāju, ka jaunās FIA drošības standarta trases apmales pēc manas avārijas šogad netiks izmantotas. Varbūt šādas apmales nodrošina, ka sportisti nesaīsina trasi, bet, ja kāds tai tiek uzstumts virsū, tad tā apmale nostrādā kā tramplīns. Šī avārija deva tādu nepabeigta darba sajūtu. Taču tajā posmā varam saskatīt ļoti daudz pozitīvā, kā, piemēram, sasniegtu ātrāko apļa laiku," viņš turpināja.

Pagaidām nav zināms, kurā posmā vēl Nitišs varētu startēt šosezon, taču viņš neslēpj vēlmi sacensties savu līdzjutēju priekšā. Turklāt posms Biķernieku trasē nākamajā sezonā varētu vairs nenotikt.

"Gribētos, protams, Latvijā aizvadīt sacensības, jo šeit ir mani atbalstītāji, bet pagaidām neko nevaru apstiprināt. Es darīšu visu, lai te startētu. Esmu nedaudz šokēts par to, ka Latvijā posms nākamajā sezonā varētu nenotikt, bet neko vairāk nevaru spriest, jo nezinu tās aizkulises," noslēdza latvietis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!