Ceļu policijas rallijs
Foto: DELFI

Ceļu policijas 75 gadu jubilejai par godu ceturtdien, 4. aprīlī, Krimuldas novadā norisinājās "Ceļu policijas rallijs", kurā ar patruļmašīnām piedalījās policisti ne tikai no Latvijas, bet arī pa vienai ekipāžai no tuvējām kaimiņvalstīm – Igaunijas, Lietuvas un Polijas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tā kā šis rallijs tika organizēts starptautiskās konferences ietvaros, kas veltīta ceļu satiksmes drošībai, tad tajā bija aicināti piedalīties arī Valsts policijas sadarbības partneri satiksmes drošības jomā – Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) un portāls "Delfi".

"Ceļu policijas rallijs" nebija gluži tāds rallijs, kā pierasts domāt šī jēdziena tradicionālajā izpratnē – ar slēgtiem ceļa posmiem, lielu braukšanas ātrumu un sānslīdēm pagriezos. "Ceļu policijas rallijam" bija trīs daļas – orientēšanās un veiklības sacīkstes pa koplietošanas ceļiem, šaušana ar bisi pa šķīvīšiem, kā arī drošas braukšanas iemaņu pārbaude trasē.

Ceļu policijas rallijs
Foto: DELFI

Pasākuma starts kopumā 17 ekipāžām tika dots agri no rīta Reiņa trasē, pie Turaidas. Katrai ekipāžai, kas sastāvēja no diviem cilvēkiem, tika izsniegta karte ar 10 orientēšanās punktiem un fotogrāfiju izlase, kurā redzami meklējamie objekti, kas pašiem līdzīgā veidā ir jānobildē.

Starts ekipāžām tika dots ar vienas minūtes intervālu, tomēr divas vai pat trīs automašīnas vienlaicīgi satikās pie Reiņa trasei tuvākā kartē atzīmētā objekta – Turaidas pils, kur dalībniekiem bija jānobildē tās informācijas stends. Tālāk gan ekipāžas devās katra savā virzienā – kur nu kurais uzskatīja, ka ir nākamais tuvākais vai ērtākais punkts.

Ceļu policijas rallijs
Foto: DELFI

Tā kā līdz šim tamlīdzīgos auto-foto-orientēšanās rallijos nebija braukts, portāla "Delfi" ekipāžu, kas pasākumā piedalījās ar jauno "SEAT Toledo" no oficiālā dīlera salona "Auto Halle", sākotnēji iegāza aklā paļaušanās uz GPS navigācijas sistēmu. Piemēram, pamani organizatoru izsniegtajā meklējamo objektu foto izlasē bildi ar mājas adreses plāksnīti "Parka iela 4". Tad nu gan grūti – ieraksti adresi navigācijas sistēmā un brauc! Tomēr, kad galamērķī ieraugi, ka mājas plāksnītei ir balts fons, bet uzdevuma bildē tai ir zils fons, sāc domāt. Adresi ieraksti vēlreiz navigācijā, ieskaties vērīgāk un secini, ka 50 kilometru rādiusā bezmaz katrā miestā ir sava Parka iela…

Orientēšanās rallijā veiklāks būs tas, kurš jau sākumā rūpīgi izpētīs karti, izlasīs visus uzdevumus un izplānos stratēģiju. Tādējādi jau laikus atskārstot, ka, piemēram, norādītā Parka iela 4 ir nevis Siguldā, uz kuru sākotnēji aiztesies, bet gan Zaķumuižā, kas ir īsi pirms rallija finiša.

Ceļu policijas rallijs
Foto: DELFI

GPS navigācija šādā rallijā būtībā palīdzēs tik daudz, lai nepaskrietu garām pagriezienam uz nepieciešamo objektu. Runājot par pašu "skriešanu", tāda šajā rallijā nebija paredzēta – jābrauc bija atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, un policisti patruļmašīnām bākugunis arī nedrīkstēja izmantot. Skriet arī nebija kur – uzdevumam bija atvēlētas četras stundas laika, kas, ja visu veiksmīgi ar pirmo piegājienu atrod, ir atliku likām trijstūrim Turaida – Ragana – Ropaži. Tomēr arī šī samērā mierīgā braukšana apkārtējos radīja tramīgus, jo pretī braucošie autovadītāji mums pastāvīgi mirkšķināja ar tālajiem lukturiem, brīdinot par nule redzēto policijas patruļmašīnu. Tāpat kādā miestā pensionāri bija iznākuši uz lieveņa vērot un spriedelēt, kas tad te par "briesmu lietām" notiek, ka pa viņu "sūnu ciemu" rotē viena policijas mašīna pēc otras – un daža vēl "ārzemju"!?

Orientēšanās sacensību finišs bija sporta kompleksā "333". Šeit rallija organizatoriem bija jāatrāda maršrutā gūtie attēli atbilstoši uzdevumiem, kā arī jāiesniedz apliecinājumi par papildus uzdevumu izpildīšanu, piemēram, degvielas čeku par 12 santīmiem, bildes ar fotoradaru, stārķa ligzdu utt., kā arī šķidrumu ar bruto svaru 250 gramu. Izrādās, ka arī ārvalstu viesiem ar orientēšanās uzdevumiem bija klājies visai veiksmīgi, kā arī humora izjūta viņiem nav sveša. Kamēr letiņi papildus uzdevumā atveda pusizdzertu minerālūdes pudeli vai enerģijas dzēriena bundžiņu, poļu policisti uz organizatoru elektriskajiem svariem novietoja 250 gramu paciņu ar majonēzi.

Ceļu policijas rallijs
Foto: DELFI

"Ceļu policijas rallija" otrajā daļā bija šaušana ar bisi pa lidojošajiem šķīvīšiem turpat "333" kompleksā esošajā "Riga Shooting Center". Šeit sekmes katram bija ļoti dažādas. Labāk šajā disciplīnā veicās tiem iesācējiem, kuri bija pacietīgi. Daudz augstāka varbūtība trāpīt pa mērķi ir, kad lidojošais šķīvītis ir sasniedzis savas trajektorijas virsotni, tad tam ir viszemākais lidošanas ātrums. Šo punktu sarunvalodā sauc par šķīvīša "nostāšanos gaisā". Pašam izdevās sašaut četrus no pieciem izšautajiem mērķiem, kas ir ļoti labs rezultāts pirmajai reizei. Tomēr daži policisti ar bisi šāva kā ar pistoli: kā pamana tikko izšauto mērķi, tā uzreiz bliež, bet – garām.

Pasākuma trešajā daļā bija drošas braukšanas iemaņu pārbaude "333" trasē četrās disciplīnās. Tikai vienā no tām varēja braukt ar savu automobili – pa veiklības trasi uz ledus. Šeit daudzi iebilda, ka dažam ir īpašas priekšrocības – "quattro" pilnpiedziņa. Lietuviešu policisti bija ieradušies ar iepriekšējās paaudzes "Audi A6 3.0 TDI quattro" un tādas pašas piedziņas spēkrats bija arī CSDD pārstāvjiem – "Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro". Tikmēr organizatori mierināja, ka "Ceļu policijas rallija" trešās daļas rezultāta vērtējumā lielāks svars būs apļa laikam "333" kartinga trasē, kur visi brauc ar vienu un to pašu auto – Drošas Braukšanas skolas jauno "Opel Astra". Kā pēc sava novērojuma atzina instruktors, kurš šim automobilim sēž blakussēdētāja krēslā, policisti kopumā brauc ļoti labi, tomēr dažs pa trasi traucas pārlieku agresīvi – pagriezienos brauc ar kaucošām riepām vai pat rausta stāvbremzi –, kas apļa laiku šeit tikai palielina.

Ceļu policijas rallijs
Foto: DELFI

Kad visas sacensības jau bija noslēgušās, uz pasākuma apbalvošanas daļu ieradās arī Valsts policijas vadība, tostarp Edmunds Zivtiņš un Vineta Mistre. "Ceļu policijas rallija" kopvērtējumā uzvarēja Rīgas reģiona specrotas ekipāža, otrajā vietā – Igaunijas ekipāža, kas piedalījās ar "Škoda Superb" patruļmašīnu; bet trešajā – CSDD.

Tā kā visi bija apmierināti ar pasākumu, Zivtiņš pieļāva iespēju tamlīdzīgas veiklības sacensības organizēt arī turpmākos gadus.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Ceļu policija CSDD Edmunds Zivtiņš Igaunija Lietuva LTAB Polija Valsts policija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form