Foto: Publicitātes attēli
Šīs nedēļas sākumā internetā nonāca preses relīzes melnraksts, kas liecināja, ka vismaz ASV tirgū "Volkswagen" (VW) savu nosaukumu mainīšot uz "Voltswagen" – "k" burtu aizstās ar "t". Sākotnēji mediji šo informāciju uztvēra kā priekšlaicīgu 1. aprīļa joku, tomēr drīz pēc tam, otrdien, 30. martā, šo informāciju VW nodaļa ASV publicēja arī savā oficiālajā preses vietnē un soctīklu kontos. Pēc izraisītās preses ažiotāžas, kas beigās izrādījās neveiksmīgs VW "mārketinga triks", autoražotājs šo informāciju no saviem resursiem jau ir dzēsis.

Preses paziņojumā, kas otrdien bija publicēts VW oficiālajā ASV nodaļas interneta vietnē, bija norādīts, ka "Volkswagen of America" jau drīzumā tiks pārsaukts par "Voltswagen of America". Pārzīmološanu solīja šī gada maijā. Nosaukuma maiņas iemesls – kompānijas attīstības vektora maiņa elektromobilitātes virzienā.

"Mēs mainām "k" burtu pret "t", tomēr mēs nemainām zīmola apņēmību radīt labākos automobiļus savā klasē," preses paziņojumā norādīja "Volkswagen of America" prezidents Skots Keogs.

Ņemot vērā, ka līdz 1. aprīlim bija vēl divas dienas un oficiālajā preses paziņojumā nekur nebija norādīts, ka tas ir "mārketinga triks" vai "aprīļa joks", šo vēsti steidza ziņot vairāki respektabli mediji – "Reuters", "The Wall Street Journal", CNBC un citi.

Kad sniega pika jau bija sasniegusi lavīnas apmērus, autoražotāja ASV nodaļas preses pārstāvji medijiem apgalvoja, ka trešdien, 31. martā, bija plānots nākt klajā ar paziņojumu, ka tas ir "mārketinga triks". Tomēr sākotnējā preses relīze un soctīklu ziņojumi no VW oficiālajiem resursiem jau ir dzēsti. Savukārt VW pārstāvji Vācijā šo notikumu medijiem atteikušies komentēt. Šobrīd mediju rīcībā palikuši vien VW attiecīgo ierakstu ekrānuzņēmumi.

"Jaunā nosaukuma" pamatā izmantots jēdziens "volts", kas apzīmē elektriskā sprieguma mērvienību (nosaukta par godu itāļu fiziķim Alesandro Voltam) un kas simbolizē autoražotāja pāreju uz elektrisko piedziņu.

VW izziņotā "nosaukuma maiņa" sakrīt ar laiku, kad ASV tirgū nonākuši jaunās sērijas ekoloģiskie modeļi – elektriskais apvidus automobilis "ID.4", kas pasaules pirmizrādi piedzīvoja pērnā gada rudenī. Tāpat kā jau pazīstamais "ID.3" modelis, tas izstrādāts uz modulārās platformas MEB, tiek piedāvāts ar 148 līdz 306 ZS jaudīgu elektromotoru un bez atkārtotas akumulatoru uzlādes spēj nobraukt līdz 530 km distanci.

"Volkswagen Group" koncerns ir apņēmies ievērojami paplašināt savu elektromobiļu piedāvājumu – līdz 2030. gadam ar dažādām šī koncerna markām plānots tirgū piedāvāt līdz 70 dažādu elektrisko modeļu.

VW ir viens no pieciem autoražotājiem, kas atbalstījis Kalifornijas štata vadības lēmumu ieviest vēl stingrākus CO2 izmešu standartus. Pērn Kalifornijas gubernators Gevins Ņūsoms parakstīja rīkojumu, kas šajā štatā no 2035. gada aizliegs pirkt un pārdot jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinēju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!