Foto: Publicitātes foto

"Porsche" pirmais simtprocentīgi elektriskās piedziņas sporta automobilis "Taycan" pašlaik veic pēdējos testa braucienus pirms nonākšanas sērijveida ražošanā. Skandināvijā tikai dažus kilometrus no polārā loka tas pierāda braukšanas dinamikas potenciālu pa sniegu un ledu.

Vienlaikus "Porsche" inženieri izmanto vasaru dienvidu puslodē. Dienvidāfrikā viņi veic veiktspējas testus, kā arī pēdējos pielāgojumus nepārtrauktas veiktspējas un reproducējamības ziņā. Dubaijā viņi veic karsta klimata izturības braucienus un testē akumulatora uzlādēšanu ekstremālos apstākļos. 30 valstīs visā pasaulē, kur tiek veikti šie visaptverošie testi, temperatūra svārstās no mīnus 35 līdz plus 50 grādiem pēc Celsija skalas.

"Pēc sākotnējās datorsimulācijas un visaptverošām stendpārbaudēm mēs tagad esam sasnieguši šīs grūtās testēšanas programmas pēdējo posmu," uzsver par modeļu sēriju atbildīgais viceprezidents Štefans Vekbahs. "Līdz "Taycan" izlaišanai tirgū gada beigās mēs būsim nobraukuši aptuveni sešus miljonus kilometru visā pasaulē. Mēs jau esam ļoti apmierināti ar automobiļu pašreizējo stāvokli. "Taycan" būs īsts "Porsche"."

"Porsche" elektromobiļiem, protams, ir jāiziet tikpat stingra testēšanas programma kā sporta automobiļiem ar iekšdedzes motoru. Līdztekus izcilas veiktspējas demonstrējumam tas vienmēr ietver neierobežotas piemērotības apliecinājumu ikdienas lietošanai visos klimatiskajos apstākļos. Sevišķi svarīgas funkcijas, piemēram, akumulatora uzlāde vai piedziņas mehānisma un salona temperatūras regulēšana ekstremālos apstākļos ir papildu aspekti ar akumulatoru darbināmos modeļos. Citi tipiski "Porsche" izstrādes mērķi ietver sportisko veiktspēju, vairākkārtējus paātrinājumus, kā arī ikdienas lietošanai piemērotu nobraucamo attālumu.

Testēšanas speciālisti varēja balstīties uz visaptverošajiem datiem, kas iegūti digitālās testēšanas posmā, izmantojot digitālos prototipus. Pašlaik datori tiek izmantoti jaunā modeļa virsbūves, piedziņas, šasijas, elektronikas un automobiļa kopējā projektēšanā, kā arī funkciju simulēšanā, kas ietver to kopdarbību. Kopumā "Taycan" virtuālie prototipi ir nobraukuši vairāk nekā desmit miljonus digitālo kilometru.

Tas nozīmē, ka izstrādes inženieri jau agrīnā stadijā sāka braukt ar "Taycan" pa Nirburgringas Nordšleifi braukšanas simulatorā, lai varētu izmēģināt un novērtēt tā sportisko veiktspēju. Šajā procesā viņi galvenokārt pievērsa uzmanību elektroenerģijas pārvaldībai, kam ir liela nozīme, lai apļa laiks Nordšleifes 20,6 kilometru distancē, kurā tiek uzņemts laiks, nesasniegtu astoņas minūtes.

"Porsche Taycan" tiks prezentēts septembrī un izlaists tirgū gada beigās. Visā pasaulē jau ir vairāk nekā 20 tūkstoši potenciālo pircēju šim modelim.

"Taycan" paātrinās no vietas līdz 100 km/h ievērojami trāk nekā 3,5 sekundēs. Nobraucamais attālums bez atkārtotas akumulatoru uzlādes pārsniegs 500 kilometru. Automobilī izmantotā 800V arhitektūra garantē, ka litija jonu akumulatoru var uzlādēt tikai četrās minūtēs, nodrošinot pietiekami daudz enerģijas, lai nobrauktu 100 kilometrus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!