Pauls Timrots viesojies unikālā ekskluzīvo spēkratu muzejā Nākotnē, Bauskas novadā. Muzeja īpašnieks, uzņēmējs Arnis Vējš, stāsta, ka muzeja veidošana sākusies 1975. gadā, lai parādītu, kā dzīvoja un saimniekoja 1920. un 1930. gadu zemnieki. Šodien Arņa muzejā ir, iespējams, visvairāk antīko auto uz hektāru Zemgalē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Muzeja lepnums ir restauratoru etalons, 1930. gada "Buick". Tas 50 gadus bijis iemūrēts sienā, bet vēl šodien ir darba kārtībā un saglabājies teju 100% oriģinālā versijā. Buiks, kas savulaik pirkts Rīgā par 10 245 latiem, piederējis tieslietu pasniedzējam. Saimnieks ar to devies pie studentiem gan Latvijā, gan Parīzē un Berlīnē.

Bauskā sastopama arī 1938. gada pludlīniju BMW sporta kupeja, kas varēja attīstīt 125 km/h. Šis auto savulaik iegādāts Latvijā, bet kopumā pasaulē saražotas 179 šāda modeļa mašīnas. Muzeja saimnieks Timrotam apliecina, ka konkrētais modelis nav atrodams pat BMW muzejā Vācijā.

Retums ir arī 1938. gada "Vairoga" pēc "Ford" licences ražotais auto. Astoņu cilindru motora auto piederējis rūpnīcas direktoram un varējis sasniegt 135 km/h. Paulam ir iespēja sastapt arī savu vienaudzi, spēkratu "Pērse" – trauksmainu alumīnija sporta kupeju ar "Moskviča" motoru, kas būvēts no padomju laikos pieejamajiem līdzekļiem.

Vai mūsu namu sienās vēl palikuši kādi unikāli spēkrati un vai ir vērts atsākt autobūvi Latvijā, tiek noskaidrots šajā raidījuma "Ātruma cilts" sērijā.

Raidījumu "Ātruma cilts" piedāvā portāls "Delfi" sadarbībā ar "LMT Viedtelevīziju".

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Ātruma cilts Pauls Timrots
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form