Šomēnes četrkāršojies pieteikto atlīdzību skaits par bedru izraisītiem auto bojājumiem, atklāj 'Balta'
Foto: LETA

Februāra pirmajās desmit dienās, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, pat četras reizes palielinājies to atlīdzību pieteikumu skaits, kas saistīti ar automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ, liecina apdrošināšanas sabiedrības "Balta" dati. Lielākais skaits pieteikumu saņemts Rīgā.

Gada pirmie mēneši līdz ar straujajām temperatūras maiņām tradicionāli saistās ar bedru un bedrīšu parādīšanos uz Latvijas autoceļiem, kas savukārt draud nodarīt dažāda apmēra bojājumus spēkratiem.

"Jau janvārī novērojām par 40% lielāku atlīdzību pieteikumu apjomu nekā pērn, tomēr februāris sācies ar jauniem rekordiem negatīvā nozīmē," stāsta Ingus Savickis, "Balta" atlīdzību direktors, norādot, ka februāra pirmajās desmit dienās par bedru dēļ automašīnām nodarītiem bojājumiem apdrošinātājs saņēmis četras reizes lielāku atlīdzību pieteikumu skaitu nekā pērn visā mēnesī kopā.

Bedru izraisītie automašīnu bojājumi spēkratu īpašniekiem var radīt iespaidīgus finansiālos zaudējumus, liecina apdrošinātāja pieredze. Lielākā izmaksātā KASKO atlīdzība šogad bijusi jau ap 2200 eiro, kad, iebraucot bedrē, automašīnai bojāta labās puses priekšējā un aizmugurējā riepa un priekšējais atdurstienis. Turklāt bojājumi ne vienmēr tiek konstatēti notikuma vietā – daudzi autovadītāji pamana defektus, turpinot ceļu vai arī vēlāk vēršoties autoservisā. Galvenokārt, atsitoties bedrēs, cieš riepas un diski.

Autovadītāji Rīgā visvairāk sūdzas par Juglas ielu virzienā uz Biķernieku apli iepretim Bērnu slimnīcai, Satekles ielu, Tvaika ielu virzienā uz Sarkandaugavu, teritoriju ap Akmens tiltu, Brasas tiltu, Salu tiltu, kā arī Skanstes ielu. Autovadītāji norāda, ka diennakts tumšajā laikā bedres uz ceļa nav pamanāmas, tāpēc izvairīties no sadursmes neizdodas.

"Tomēr bedraini ceļi var novest pie vēl postošākām sekām. Nereti tiek fiksēti gadījumi, kad mašīnai, iebraucot bedrē, plīst riepa, mašīna strauji apstājas, un ar to saduras vairāki citi spēkrati. Lielākā atlīdzība, kas "Balta" pastāvēšanas vēsturē izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi. Diemžēl šādos gadījumos tiek apdraudēta arī autovadītāja un citu satiksmes dalībnieku veselība un dzīvība," stāsta Savickis.

Lai izvairītos no bedrainu ceļu izraisītiem bojājumiem un satiksmes negadījumiem, apdrošinātājs aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā noteiktos ātruma ierobežojumus, kas palīdzēs savlaicīgāk pamanīt un iespēju robežās apbraukt sevišķi nelīdzenas vietas.

Source

DELFI Auto

Tags

Balta (AAS) Bedres KASKO
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form