Foto: Publicitātes foto

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" un ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidmašīnu ražotājs "Fokker Next Gen" N.V., parakstījuši sadarbības memorandu.

Šis memorands ļaus izmantot "airBaltic" zināšanas, lai veicinātu "Fokker Next Gen" ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidmašīnu attīstību. No "airBaltic" perspektīvas šī ir iespēja izpētīt ūdeņraža lidaparātus, kas būtu piemēroti lidsabiedrības maršrutiem, skaidro uzņēmumā.

"Mēs novērtējam, ka Baltijas reģionā tiek strādāts pie šādiem inovatīviem risinājumiem. Esam apņēmušies iesaistīties nozares mēroga dekarbonizācijas iniciatīvās. Tomēr mēs arī saprotam, ka aviācijas nozarei ir nepieciešami kopīgi centieni jaunu tehnoloģiju izstrādē, lai sasniegtu savas ilgtermiņa apņemšanās," uzskata "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

"Fokker Next Gen", kam ir pieredze lidaparātu projektēšanā, sertificēšanā un montāžā, izstrādā ar šķidro ūdeņradi darbināmu lidaparātu. Lidmašīna tiks izstrādāta ar duālo degvielas sistēmu, lai tā varētu lidot arī ar ilgtspējīgu aviācijas degvielu (SAF) vai petroleju, ja šķidrais ūdeņradis nebūtu pieejams.

"airBaltic" ir apņēmusies līdz 2050. gadam sasniegt oglekļa neitralitāti saskaņā ar aviācijas nozares un ES pausto apņemšanos.

"Fokker Next Gen" izstrādā pasažieru lidmašīnu ar 120–150 sēdvietām, ko darbina šķidrais ūdeņradis un kas spēs nolidot līdz 2500 kilometriem. Lidmašīnas nodošana ekspluatācijā plānota 2035. gadā.

Uzņēmums plānojis ražot lidmašīnas gan Nīderlandē, gan Latvijā.

""airBaltic" iesaistīšanās ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu izstrādē ir ļoti svarīga," norāda "Fokker Next Gen" izpilddirektors Juriāns Kellermans (Juriaan Kellermann). "Mūsu kopīgie centieni ne tikai veicina inovatīvu lidmašīnu izstrādi, kas balstīta uz tiešām lietotāju atsauksmēm, bet arī stimulē Nīderlandes un Latvijas ekonomikas. Šī sadarbība uzsver mūsu kopīgo apņemšanos kļūt par aviācijas nākotnes pionieriem."

Šīs sadarbības laikā iecerēts izmantot abu uzņēmumu stiprās puses un izpētīt ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidaparātu plašo potenciālu aviācijas nozarē.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!