Foto: DELFI
SIA "LatRosTrans" (LRT) nākamajā nedēļā plāno sākt naftas izspiešanas otro posmu no uzņēmumam piederošā naftas cauruļvada Polocka-Ventspils. Kad naftas cauruļvads būs tukšs, uzņēmums pēta iespējas izmantot to gāzes transportēšanai.

Kā liecina paziņojums biržā "NASDAQ OMX Riga", otrajā posmā plānots atbrīvot cauruļvada posmu no stacijas "Džūkste" līdz Ventspilij, kurā, pēc LRT prognozēm, varētu atrasties ap 43 000 tonnu naftas.

"Cauruļvada atbrīvošana no naftas un tā konservācija atbilstoši starptautiski atzītām tehnoloģijām, piepildot cauruļvadu ar inertu gāzi, samazinās iespējamo vides ekoloģiskā piesārņojuma risku. Tāpēc šī ir īpaši laba ziņa visiem tiem, kuru zemes īpašumi atrodas cauruļvada tuvumā," izteicies LRT vadītājs Igors Stepanovs.

Izspiesto naftu līdz tālāka lēmuma pieņemšanai plānots uzglabāt SIA "Ventspils nafta termināls" rezervuārā. Lēmums par tālāko rīcību ar naftu tiks pieņemts līdz šī gada beigām.

Naftas cauruļvada tālāko tīrīšanu un konservāciju, saskaņā ar jaunākajām tehnoloģijām aizpildot to ar slāpekli, LRT plāno turpināt pavasarī. "Viens no naftas cauruļvada iespējamajiem nākotnes izmantošanas veidiem būtu gāzes piegāde uz Ventspili, kas līdz šim nav bijusi gazificēta. Vairāki industriālie klienti par jauna gāzesvada izveidi jau ir izrādījuši interesi," teica Stepanovs.

Sākot priekšdarbus naftas cauruļvada Polocka-Ventspils funkcionālai pārveidošanai par gāzesvadu, oktobrī LRT plāno izsludināt konkursu par izvēlētas naftas cauruļvada daļas īpašu diagnostiku. Šis ir pilotprojekts, kura gaitā plānots veikt 8,2 kilometru gara naftas cauruļvada posma diagnostiku un sagatavošanu sertifikācijai, lai to varētu izmantot gāzes transportēšanai.

"Šis mums ir ļoti svarīgs pilotprojekts, jo, ņemot vērā ģeopolitisko un ekonomisko situāciju, mēs skaidri apzināmies, ka pa šo naftas cauruļvadu nafta, visticamāk, nekad vairs netiks pārvietota. Tāpēc mums ir būtiski rast jaunu pielietojumu uzņēmuma naftas transportēšanas infrastruktūrai, tehnoloģijām un darbinieku profesionālajām zināšanām," uzsver Stepanovs. "Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tas dos skaidrību par naftas cauruļvada tālāko likteni un attīstības perspektīvam," atzīst Stepanovs.

SIA "LatRosTrans" pieder divi Latvijas teritorijā esošie naftas cauruļvadi - Polocka-Mažeiķi un Polocka-Ventspils un viens naftas produktu cauruļvads Polocka-Venstpils. Pa naftas cauruļvadiem pēdējos gados nafta nav pārvietota, savukārt naftas produktu cauruļvads šobrīd joprojām aktīvi nodrošina dīzeļdegvielas piegādi.

SIA "LatRosTrans" ir Baltijas valstīs lielākais Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kurā partneriem no Krievijas puses - akciju sabiedrībai "Transņefteprodukt" - pieder 34% kapitāla daļu, bet akciju sabiedrībai "Ventspils nafta" - 66%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!